onsdag 2 mars 2011

2 Mars 2011

Vad är forskningar gjorda på Sleeve egentligen?


Har jag missat nåt när jag gjort undersökningar innan min OP?
Blev lite illa till mods idag när jag tittade på Uppdrag granskning. Det handlade om operationer i Polen. Med några stackare som råkat väääldigt illa ut av sjukvården där. Känner verkligen med dom.
Men vad som oroade mig var när en svensk läkare satt och pratade. Han sa att Sleeveoperationerna har forskning på sig att INTE fungera. Då skulle jag vilja veta vad han menar med det? Vad det är för forskning? När den är gjord osv? Jag vet inte riktigt vem han är, men nån läkare iaf. Kände att jag vet inte vad jag ska tro..... Det verkar ju fungera på de jag har hört om, så jag skulle vilja ha lite mer info. Ska försöka googla lite i morrn när jag är lite piggare.


Känner mig nöjd att äntligen vara färdig med ett av mina projekt. De sista handtaget kom på plats idag på det målade skåpet. 5 lager senare så blev det så här. Helt ok för ett Blocketfynd!!
Jag fortsätter med pysselrummet, men det är inte riktigt klart än så bilder kommer senare. Kan inte bestämma mig om jag ska upp med tapeterna eller ej. Det är ganska bra som det är, men det är en fin tapet..... Hmmm, vilket I-landsproblem man har. Väntar även på att min gamla skolbänk från 30-talet ska grävas fram ur förrrådet hos päronen först. Det verkar ta tid.... Den ska också slipas och målas vit några lager.



Idag åt jag min första pasta!! ca 5 st spagettisar och 3 köttbullar. Gott och magen verkar tycka det va ok också. Men jag har varit väldigt godissugen ikväll. Så det blev ett par chokladbitar. Synd att inte småsuget försvinner. Det är ju minskat jättemycket. Men jag skulle vilja slippa att få de där sugen. Men nu för tiden mår jag lite illa bara jag tänker på det ibland. Vilket är skönt.



Jag är trött som en tok idag. Jag skulle så gärna vilja somna utan piller. Varför ska det va så "piiiiip" svårt när jag är helt slut när jag lägger mig? Härom natten låg jag till kl 3 igen. Då gick jag upp o tog det lilla pillret o somnade en liten stund senare.

2 kommentarer:

  1. Missade tyvärr programmet, ska se om jag hittar det på nätet.
    Gällande godissuget tycket jag det låter som att du är precis som jag; snabba kolhydrater triggar igång mig - varje gång! Pasta och vitt bröd försöker jag nu undvika för det gör mig rabiat efter choklad o godis....Må gott! NinaPX

    SvaraRadera
  2. Ja vitt socker.... allt som bröd, pasta mm går jag igång på. Faktsiskt ännu mer än vanligt godis faktiskt.
    Varför kan man inte bara få cravings efter morötter!!!

    SvaraRadera