onsdag 23 mars 2011

23 Mars 2011

Åka raketfart hem....

... pga att jag MÅSTE gå på toa. Jag kan ju inte gå på allmänna toaletter o göra nr 2. Så det va bara att gasa på hem. Jag undrar om det va korven jag åt till lunch idag? Jag undrar det va laktos i den? Jag kände mig lite spyfärdig också. Men efter toabesöket kändes det bättre.



Det blev lite shopping idag. Jag grät i provhytten. Av LYCKA!! Jag kom i en klänning i stl 46 jag velat ha sen jag såg den för några månader sen. En kompis köpte en för ett tag sen. Men jag köpte stl 44. Den sitter tight men det går absolut att komma i den. Jag kunde inte bestämma mig så jag köpte en svart och en röd!! Den röda sitter tightare än den svarta av nån anledning. Men mitt mål är att ha den till i sommar. Det borde inte vara nåt problem.
Nu måste jag nog hålla mig från affärer annars kommer jag bara hitta massa som jag vill ha. Det finns ju så mycket nu när man kan susa förbi tjockisavdelningen och in på vanliga avdelningen.



Hemmagjord milkshake har blivit en favvo här hemma just nu. Massor med frysta jordgubbar, lite vaniljglass, lite mjölk och vaniljsocker mixas ihop. Mums!! Kanske skulle prova med naturell yoghurt ist så det blir nyttigare. Jag har nånstans i bakhuvudet att man kan blanda med proteinpulver. Men kan det va gott det?
Våren är på Stort G och jag planerar mitt grönsaksland. Förra året va första året jag odlade så mycket själv. I år ska det bli bättre. Men jag hoppas att jordgubblandet får ordentlig fart så vi kan göra smothies "all naturall" här hemma. Sen blir det massa annat också förstås. Synd att man inte kan odla mango och bananer!!

2 kommentarer:

  1. Jag har kanske sagt det förut, men ha i kesella istället så får du proteiner, och vill man ha ännu mer protein så kan man ha i ett rått ägg, det smakar inget speciellt alls och får smoothien att bli luftig och god. Det gör jag alltid!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr finns det ingen bra kesella laktosfri. Jag har inget problem att få i mig proteinerna.
    Jag har försökt skriva flera ggr på din blogg men det går inte.... :-( Upp med hakan vännen. Jag får också sådär på våren ibland. Men tidigare har det varit panik för sommaren o man måste ta av kläderna.

    SvaraRadera