torsdag 3 mars 2011

3 mars 2011

Mac Donalds fick besök idag!!

Vi va på språng idag och stannade på McD. Det blev chickybits för min del. Jag blev proppmätt på 4 st. Det tog 40 minuter att få i mig det, men det gick. Jag har lite magknip nu så här på kvällen. Men det kändes bra då. 3 st va inget problem, den fjärde fick jag vänta med. Men jag borde ju få i mig 4 st kan man tycka. Det är ju knappast 2,5 dl. Men inga pommes eller nåt annat. Ibland kan jag tycka att det blir torrt utan dricka.


Vi sitter o planerar semester. Men jag vill ju veta hur jag ser ut i sommar så jag vet om jag vågar boka badsemester eller ej. Vi väljer på USA o Grekland. USA är jag ju hemma i (har bott o semestrat där flera ggr). Språket är inga problem, vet hur det funkar mm. Grekland kan det bli svårighet med språket. Det blir ju jobbigt eftersom jag måste ha laktosfritt och barnportioner!!
New York lockar mycket mer. Men jag skulle helst vilja till Florida igen. Men jag skulle även vilja åka till Thailand i vinter. Jag inväntar en stor vinst på Lotto!!!!! Vilket inte lär hända, så vi lär välja..... GAHHH!!


Nästan varje gång jag äter får jag hicka när jag blir mätt. Iaf 9 av 10 gånger. Sånna där som man inte kan hålla igen munnen för. Jättehicka!! 

3 kommentarer:

  1. Trevligt med semester planering, det tycker jag är minst halva nöjet :)

    En fråga bara: Är du laktosintolerant eller har du blivit det pga sleeven?
    Jag åt laktosfritt dom första 4 veckorna, sen har det inte varit något som helst problem med laktos.
    Det finns annars bra tabletter på apoteket mot laktosintolerans.

    SvaraRadera
  2. Ja planera e kul.... om man bara kan bestämma sig!!

    Jag är bla laktos sen många år. Så jag är van vid att det är köligt med mat.
    Jag har även gluten, nötter, ärtor, cocos, rödbetor, selleri, rabarber, mm. Pollen, pälsdjur, massor av olika blommor mm. + att jag har lite ledproblem, eksem, tarmskukdom, migrän mm. Det är inte så lätt att leva i min kropp alla dagar. Men det kommer bli bättre....

    SvaraRadera
  3. Hej :-)
    Har följt din blogg ett tag nu, men inte gett mig till känna :-).
    Jag gjorde en sleeve den 19/10.
    När jag äter med McD så äter jag bara 3 chickybits. Sen tar jag sallad istället för pommes frites och äter den på slutet, så mycket som känns bra. Tror jag fick i mig alla 4 bitarna en gång, men det gör jag inte om i första taget :-).
    Ang. utlandsresan så var vi till Lanzarote för 3 veckor sedan. Jag hade inga problem med maten. Åt sånt jag ville ha av det som låg på tallriken och sen åt mannen resten :-). Laktosfritt tänker jag inte på längre, mer än mjölk - den har vi laktosfri hemma. Annars äter jag som vanligt och jag märker inte av några problem.
    Läs gärna min blogg:
    teddybjornenfredriksson.blogg.se

    SvaraRadera