torsdag 17 mars 2011

17 Mars 2011

Shopping shopping shopping!!!

Det blev lite shopping gjord de senaste dagarna. Egentligen skulle det vara skolgrejer till dottern. Men jag hittade lite till mig med. Ett par tröjor och några linnen. Från VANLIGA avdelningen. Men jag gick och sneglade på tjockiskläderna.... Jag kände mig nästan lite överväldigad eftersom jag hade så mycket att välja på. Eller ja, jag kan ju inte bara slinka i vad som helst men mcket mera. Jag gjorde nåt som jag INTE skulle göra. Köpa försmå kläder som jag kan ha senare... Men kavajen va ju sååå snygg + att den va på REA. Jag får på mig den nu men jag kan inte röra armarna direkt. TIGHT va ordet. Stl 40!! Men är det halva priset så är det.
Det blev även några par skor.... Jag skulle ha vårskor men det blev dessa. De va ju också på rea. Akta er va bruna ben jag har också - hahahaha!!



Idag har jag rensat skafferiet. Släng så mycket gammal mat som har legat och skräpat länge nu. Nu är det rent och fint och inget gammalt. Nu ska frysen ätas ur också. Vem kom på frysbox!! Man hittar ju ingen ting. Allt hamnar på botten på nåt vis. Nä den ska snart ut och in med ett frysskåp istället.


Men gamla vanor sitter i hårt må jag säga. Att äta långsamt och regelbundet det är grejen!! Men hur får man kontroll över det!! Jag hatar och ta pauser när jag är igång o jobbar. Men jag måste komma in i det på nåt sätt. Jag är ju van att ta nåt på språng. Slänga i mig en korv där, en hamburgare där, en macka hit och nåt annat skräp dit. Men det går ju inte att äta lite extra nu "för det tar ett tag innan det blir mat igen".  Då spricker ju magen. Men jag tycker ändå att det känns ok. Men det är som vanligt att jag sitter här på  kvällen och är hungrig. Jag undrar hur det kommer att gå nästa vecka när jag ska fota en öppen föskola!! Det är massor med barn och föräldrar. Jag kan ju inte gärna pausa i en halvtimme. Då hinner jag ju inte klart med all innan lunch. Då gör jag inte mitt jobb ordentligt. Jag får väl ha något att småknapra på i fickan.

Något som jag tycker är väldigt roligt är att man äntligen får lite blickar från killar igen. På ett sätt bryr jag mig inte alls, jag är ju lyckligt gift. Men det är ändå kul att bli uppskattad på något vis. Bemötandet i affärer mm blir bättre också. Det är ju fördjävligt egentligen. Men jag har märkt skillnaden flera gånger nu när jag gått ner i vikt ganska snabbt. Allmänheten ser på överviktiga som ett lägre väsen på nåt sätt. Eller man blir osynlig, vilket kanske är ännu värre. Jag önskar det vore annorlunda. Det känns i hela kroppen när jag tänker på det. Och jag känner mig sårad i hjärtat. Men det håller på att ändras för min del men för alla andra då. Är det någon som läser detta och märkt av det, skit i det. Sträck på dig bara. Man ÄR inte mindre värd bara för man har några kilo extra.  Du är bra precis som du är!!



4 kommentarer:

  1. Wow vilken skillnad på bilderna och på något sätt ser du piggare ut, fräsch. Gillar din blogg och följer den då du ligger några steg före mig på din resa. Klart man kan handla något att krympa i, man måste ju ha mål längs vägen och snart är du ju där :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det känns lite fraächare ut också.
    Hur långt har du kommit? OP?

    SvaraRadera
  3. Hej igen
    Tänkte höra om du har lite tips på vad jag kan köpa hem, så jag har lite 'uppladdat' när jag kommer hem från op. Typ drickyoggi, soppor o sånt?

    (Börjar få lite fjärilar i magen..... bara TIO dagar kvar!!!!!!!!!

    Ha en bra helg i det fina vädret - Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Sorry jag hade missat din fråga.
    Allt du köper hem första vändan måste vara laktosfritt. Drickayoghurt finns små 1 dl förpackningar, saftsoppa, nyponsoppa, jag köpte pulver blå bands champinjonsoppa o blandade med laktosfri mjölk men ta bort bitarna, saft, the, Hmmmm, jag har nästan glömt!! Men det är inte så lätt att få i sig allt till att börja med så detta är en bra start tycker jag. Du får strosa runt i affären o se vad du gillar. Men INGA bitar.
    För mig så sa kroppen till vad den ville ha. Det första jag åt efter helt flytande va avacado. Sen blev det kokt ägg. Tänk på att va snäll mot magen. Barnmat på burk funkar bra om man gillar det.
    Jag förstår att du har fjärilar i magen. Det kommer gå toppen.
    Hojta till när sen så jag får veta att det går bra.
    Kram, Angelica

    SvaraRadera