måndag 7 mars 2011

7 mars 2011

Nu är dom här....

De där "piiiiip" pollena!! Det rinner o kliar  i ögonen, näsan rinner, ont i huvudet, trött!! Faaan, ändå äter jag min allergimedicin. Kanske behöver lite starkare knark, vad vet jag! Jag hade hoppats på att jag inte skulle känna av det nu när jag äter medicin året om. Det beror på att jag blev så sjuk när vi flyttade till vårat nya hus. Det visade sig att jag är allergisk mot pelletsen vi eldade. Så vi måste byta värmesystem. Billigt, NOOT!! Men då trodde jag iaf att jag skulla vara safe nu när våren kommer......



Jag tror att jag äter normal mat ni iaf. Vilket är väääldigt skönt. Jag äter inte så stark mat och massor av lök. Men annars så är det normalt, fast mycket minre portioner naturligtvis. Grönsaker har det blivit dåligt med på senaste. Jag inbillar mig att det är hårdsmält. Men sen när jag äter något så går det bra. Så jag måste shoppa lite grönsaker idag. Är ju bara sugen på röd paprika men det känns som att det ska bara blir rapigt av det.
Jag har alla mina allergier och överkänslighet att tänka på som vanligt. Jag har bla. laktos, gluten, nötter, ärtor, cocos, majs, rödbetor, selleri, rabarber mm. Har även tarmsjukdom, IBS, eksem, migrän, ledproblem, svnskotan måste opereras, foglossning (fortfarande efter snart 7 år) pollen, pälsdjur, massa blommor mm. Men jag är van  att bo i den här kroppen. Men det kommer bli bättre snart iom att vikten kommer sjunka. Magen är redan sså himla mycket bättre. Jag har faktiskt bara haft ont i magen några gånger sen OP. Vilket är toppen för mig som är van att ha ont nästan varje dag mer eller mindre.


Något som jag har märkt de senaste dagarna  är andedräkten!!! Det svider i halsen o det smakar illa i munnen när jag andas ibland. Jag som har lite dålig-andedräkt-fobi!! Bland det äckligaste jag vet är när folk luktar illa i munnen (overall dålig lukt ifs). Det hjälper inte med magsyratabletterna vi fick. Så jag undrar om jag behöver en tripp till apoteket? Tuggummi hjälper inte. Men det blir alltid bättre en liten stund efter jag har ätit.


Det sägs att man ska sitta ner o äta utan att göra nåt annat. Verkligen känns maten, hur den smakar, känna hur den känns mm. Men det är svårt att äta sakta då. Det optimala måste väl vara att sitta o läsa tidningen medans man äter? Det är lättare när man har nån att prata med, men ensam.... Kanske ska lägga fram nån inredningstidni ng när jag äter. Men framför datorn går bra också !!!



Träning, träning, träning!!! Hur ska jag göra? Jag har varit till alla träningsställen i stan nu. Inget som jag föll för direkt. Så jag vet inte hur jag ska göra. Jag vill ju börja få lite muskler nu också. Öka förbränningen lite till. Varför kan man inte alltid få som man vill... Det känns j usamtidigt inte bra att lägga ut massa pengar på nåt man inte riktigt trivs med. Men det lutar åt att köpa 3 månader på nåt ställe för att prova först och hoppas på att jag hade fel. Men jag brukar oftast känna rätt vid första intrycket. Efter några missar så ska jag nog lite på min kvinliga intuition.

Det är dags nu om jag ska komma ikapp mannen på bilden!!!

3 kommentarer:

  1. Om andedräkten beror på syror i magen så är tuggummi inte att rekommendera, det bara ökar magsyran och gör det hela ännu värre...
    Skönt att det går bra med maten för dig :)

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag förstår det, men det känna lite bättre tillfälligt iaf.
    Har du någe bra tips om nåt man kan göra?

    SvaraRadera
  3. Jag köpte en flaska pepparmintsolja på apoteket. Droppa på handloven och slicka i dig, ger en fräsch lukt och god smak i munnen :)

    SvaraRadera