lördag 19 mars 2011

19 Mars 2011

ÄNTLIGEN!!!

Nu är jag nere på - 14,5 kilo. Alltså 1 kilo under det jag vägde in mig på hos Anna Skipper i Du Är Vad Du Äter på tv3 våren 2008. Jag kommer inte ihåg exakt vilket datum det va. Men jag tror i april/maj nån gång. Sen började all viktkamp i början på juni med mål 080808 på våran bröllopsdag.








Det va ju en aldeles fantastisk tid. Anna är en underbar person som jag önskar att jag kunde få mer tips av än idag. Jag tror inte jag ätit så god mat varje dag nån annan tid i mitt liv som under dessa 8 veckor. Men vem har tid att hålla på sådär varje dag. Jag tyckte inte jag gjorde annat än att laga och planera mat. Men gott va det. + att man va ju så pigg och mådde så bra. Om man hade en kock som lagade maten skulle jag ju äta den med glädje varje dag.


Mitt colaberoende togs ju upp i programmet. Detta va ett halvårs förbrukning för min del. 2-3 liter per dag med cola light!! Inte undra på att magen va paj. Kylskåpsrens blev det ju naturligtvis också. Veckan efter dottern hade haft kalas med pannkakstårta mm. Så hela kylen va ju full med rester... Det blev typ Bregott och ägg kvar. Hahaha..... Undrar vad hon skulle säga om kylen idag..... Eller det vet jag ifs.


Resultatet av 8 veckors slit blev - 8,5 cm - 15,5 cm i midjan, konditionen på topp mm mm mm
 Min absolut BÄSTASTE dag i mitt liv!!!
 (förutom dotterns födelse naturligtvis)

Mitt första delmål känns som att det är rimligt nu. 7,5 kilo till ska vara borta till midsommar. Då är jag på bröllopsvikten. 75 kilo. Mer ska bort men jag måste ju ha delmål på vägen.
Det innebär att det är 14 veckor kvar. Dvs ca -1/2 kilo per vecka. Det borde jag väl klara....
Funderar på vad jag ska belöna mig med så det blir ännu mer värt att kämpa. En tandblekning kanske.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar