tisdag 22 mars 2011

22 Mars 2011

Helgen va lugn!


Det hände inte så jättemycket i helgen. Jag har egentligen inte så mycket att berätta. Jag har hållit på att storstäda huset bara. Renoverar lite, målar möbler mm. Jag va på loppis i söndags o fundade lite grejer jag kan måla om så blir de fina igen.
Jag väntar in våren mest... Men snön komo förstörde lite men den har töat bort igen som tur är.


Maten har funkat väldigt bra de senaste dagarna. Det går bra med allt nu tror jag så som kött tex. Man får tugga noga bara. Sås är bra också så blir det inte så torrt och glider ner lättare. Har jag ingen sås brukar jag ta en klick creme fraiche bara. Det blir gott om man bara rör i lite grillkrydda. Omelett är mycket bra lunch också. Då kan jag blanda i lite rester i så blir det godare tex champinkoner, tomater, skinka mm. Det är precis att jag får i mig 1 litet ägg, 1 msk mjölk och 1 champinjon i min omelett. Steker i ½ tsk olja så får man lite fett också. På med oregano o lite grillkrydda. Det tar ca 30 minuter att få i sig om det ska kännas bra i magen. Jag har även märkt att magen inte mår så bra av kall yoghurt direkt på morgonen. Det är som att den krampar på nåt sätt. Det går bra senare på dan till mellis o så.
Men jag måste få i mig mera vatten. Jag får lite huvudvärk på em. Men när man inte har några cravings efter tex cola så glömmer jag bort att dricka.


Jag har ju även börjat knapra all piller läkaren skrivit ut. Det är vitamineer av olika slag. Trodde att magen skulle bli värre efter det men den har varit ok. Nr två i toabesöken blev inte värre. Det är ju inte som innan OP. Men jag kanske går var 3-4 dag. I helgen hade jag lite latcho mage. Jag bara måste rusa på toa o det bara rinner ut. Men jag vet inte om det är efter OPn eller om det bara är min vanliga mage. Jag är ju van att den håller på o stökar.


Jag kämpar även med tankar om träningen. Jag vill INTE. Jag är inte alls sugen. Men jag vet att jag måste!! Det blir ju kul efter ett tag och framförallt skönt för kroppen. MEN VAD SKA JAG GÖRA!!! Snart har jag inte ens någon ursäkt för att promenera nu när snön går bort. Men det finns inte så bra promenadstråk här som vi hade där vi bodde förrut. Jag har ju inget loklasinne så jag kan ju irra bort mig ganska lätt i skogarna här. På vägar kan jag inte gå pga mina benhinnor. + att i skogen finns det min VÄRSTA fobi!! De där avlånga, äckliga snuskdjuren som skrämmer livet ur mig. Men jag vet ju från Skippertiden att promenader är fantastiskt för min kropp. Skönt i början att man kan såsa sig fram lite och sedan öka takten ju bättre konditionen blir.

2 kommentarer:

  1. haha, jag har också sämsta lokalsinnet och en gång irrade jag bort mig i "våran" skog så att gubben fick komma o leta efter mig ;) Det var innan Iphonens gyllene tid, nu har jag ju gps. Fast den funkar inte alltid, så jag litar inte på den...
    Jag promenerar hellre bland hus och fönstertittar lite samtidigt!
    Sitter just o peppar mig själv för dagens prommis, solen skiner men det blåser som attan.
    Skönt att allt verkar funka bra för dig! :)
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha!! Tur att han hittade dig då....

    Jag önskar jag kunde gå på vanliga vägar för hade jag massor av ställen att gå till. Men benhinnorna skriker direkt.

    Kram kram.

    SvaraRadera