måndag 14 mars 2011

14 Mars 2011

Helgen!! 

Den har varit bra. Vi har varit på bio i helgen. Jag kanske åt en näve med popcorn och ett par chokladbitar. Det funkade bra. Men jag har ju aldrig ätit så lite snacks på en bio nån gång. Men det va helt ok. Jag blir ju mätt på så lite så det känns som det räcker för kroppen. Men det sitter mer i huvudet. Man är ju van vid att trycka i sig tills man blir mätt. Då har det ju blivit en hel kartong med popcorn. + dricka !! Inte undra på att man ser ut som man gör....


Provade lite kläder i "försmåhögen" och hittade ett par klänningar jag kunde ha. Jag blir helt chockad av hur mycket kläder jag har liggande. De är inte särskilt gamla heller. En del vill jag bara komma i innnan jag ger bort dom, andra vill jag bara komma i NU!! Hittade även ytterkläder som har blivit förstora sen i höstas när jag inte kunde knäppa dom. Så de åker direkt i säljhögen. För nästa vinter räknar jag med att få spendera lite pengar på nya ytterkläder. Ska även köpa skidkläder så man kan vara ute och leka, åka pulka mm. Det va ju hur länge sen som helst.



Har varit på tippen och kastat massa renoveringsgrejer, kartonger o skit. Skönt att bli av med det. Det funkar bra att ta i och lyfta men inte böja sig ner. Vi håller på o plocka upp massa kartonger med bla böcker som har stått sen vi flyttade hit. Magen börjar knorra direkt. Mår lite illa, får spykänslor, mm. Jag fattar inte riktigt varför det blir så?
Håller även på att sortera massa kort. Guu så fet jag va när dottern va ett år gammal. Det är inte en rolig syn vill jag lova. Men oj va dåligt jag mådde också av olika anledningar.



Det va tjejfest i fredags. Underbart med vänner och god mat. Värden va så snäll o gjorde egen laktosfri mat till mig. Så gott. Men det känns som att jag bara smutsar ner talriken när man äter på en stor vanlig talrik. Dom tyckte iaf att det syntes att jag  har gått ner i vikt. Det va ju skönt.


Det jag tycker känns mest skillnad på är humöret!! Jag känner att jag inte blir lika irriterad på familjen bla. Det är som en liten sten som lättat från hjärtat. Jag orkar med att tänka bättre. Allt känns bara lite lyckligare på nåt sätt. Men enegin tar slut snabbt så det gäller att fylla på med mellanmål.
Sen att pollensesongen är igång är en annan sak. Har ont i huvudet hela tiden. Men inte alls som förra året. Då blev jag ju helt sänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar