tisdag 29 mars 2011

29 Mars 2011

Nu så.....

...... är jag på G!! Har ÄNTLIGEN provtränat!! Så på torsdag börjar jag träna på riktigt. Det kanske inte är den optimala träningen för mig känner jag. Hoppas att det ändras.Jag kunde iaf köpa månadskort så jag börjar så så får vi se sen. Jag saknar mitt gamla träningsställe i Uppsala. Kraftkällan va superbra, men det är för långt att åka tyvärr. Vem vet, det kanske öppnar nåt nytt bra i byn här senare....

Jag fick även väga och mäta mig. Hon mätte mycket tightare än vad jag gör. Men hon mätte även fettprocenten. Jag startade ju på 48,1%. Nu vet jag ju inte om de mäter exakt lika. Men nu va den nere på 38,2%. Det har alltså gått NER 10%!!!! DET  känns såååå bra. Jag känner mig glad, nöjd och stolt.

Igår jobbade jag o fotograferade en öppen förskola. Det gick mycket bättre än jag hade trott med energinivån. Jag försökte dricka vatten under tiden. Jag fick i mig kanske 4 dl på fm. Det är underfär 3,5 dl mer än vanligt. Men sen åt jag en skorpa med smör. Inte bra. Det känns som det fastnar i halsen och magen börjar böka lite. Så det där med bröd är inte så bra för min mage. Men jag märker att det är lättare att tänka när jag får i mig lite bröd.




Tänk att jag kommer i stl 44 i byxor när jag provar dom nu. En del mer tighta än andra men jag kommer i dom iaf. Idag provade jag mina "smalbyxor". När jag vägde in mig fick jag inte upp dom på rumpan. De satt verkligen fast under skinkorna. Nu fick jag  upp dom över rumpan. Ca 1 dm kvar till jag kan stänga dom. Im getting there.....
Jag blev tvingad att köpa ett par nya byxor igår!! Konstigt det där att man bara måååste!! Det är ett par vita sommarbyxor. Köper jag dom inte nu så är de ju slut sen när sommaren kommer. Stl 42 blev det!! Jag kom ju i 44 som satt tight så jag chansar att det går bra. Nu ska jag inte gå in i en affär på länge. Jag vill bara ha saker hela tiden då. Utbudet har ju ökat med typ 1000% nu när man kan handla på vanliga avdelningen igen.
Men det är väldigt roligt att röja igarderoben också. Känner mig nöjd att fått slänga ut 3 fulla flyttlådor med FÖRSTORA kläder. Funderar på vad jag ska spara. Klänningen jag vägde in mig med vet jag. Men kanske något par byxor och nån tröja också. Resten ska ut på tradera för att säljas.


Just nu känner jag mig så lycklig med mitt liv. Det känns så hoppfullt. Lite stök och bök är det runt i kring men nu vill jag bara tänka på mig själv för ett tag och vara glad och nöjd för EN gångs skull. Folk säger att det inte kan hänga på hur mycket man väger och hur man ser ut. Men det stämmer verkligen inte på mig. Än har jag lång väg kvar tills jag är i mål. Men just nu känns allt så hoppfullt.
Jag känner mig som en glad liten elefant helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Ska bli spännande och se vad du tycker om träningen. Själv går jag på nautilus.
    Skönt att komma igång!

    SvaraRadera