torsdag 24 mars 2011

24 Mars 2011

Våren....

En annan bloggkompis jag har fått skrev om våren, så jag blev lite inspirerad.  Jag brukar också bli deppig på våren men mest för att jag vet att sommaren är på intågande och alla människor med fina kroppar tar av sig kläderna. Själv vill jag bara gömma mig. Men jag älskar ju att bada. Mycket tankar har även gått åt till hur jag ska ta mig ur att åka på semester till nån stans där jag måste klä av mig till badkläder bland folk.
Men i år känner jag inte den paniken. För första gången i mitt liv tror jag. Det känns konstigt. Den lilla onda djävulen har krymt så enormt mycket till en pyttepytteliten prick bara. Den finns där men det va länge sen jag tänkte sånna tankar nu. Jag ska bara försöka njuta av våren, vårat underbara hur och fantastiska trädgård. Bara vår trädgård på våren är en upptäktsresa i sig. Underbart att få se fram mot våren med nya ögon.



Jag har även tänkt väldigt mycket på att det känns som att det skanas nåt. Som att jag har glömt nåt på nåt sätt. Jag kom på för ett tag sen va det va. Alla onda tankar om hur dålig jag är för att jag såg ut som jag gjorde, hur jag ska gå ner i vikt, i vilken ände jag ska börja, vad ska jag ha för kläder idag för att se minst fet ut, hur jag ska undvika vissa tillfällen så jag slipper visa upp mig, vad jag ska göra för att mina nära inte ska behöva skämmas över mig..... osv osv. Jag kan inte fatta hur mycket av min tid som gått åt till dessa tankar. Jag är mästare på det också. Det har inte varit många positiva tankar om mig själv kan jag lova. Jag kan känna mig lite tom nu. Ibland kommer jag på mig själv att sitta o stirra ut i luften och inte veta vad jag ska tänka på. Det är ju fantastiskt underbart. Så nu försöker jag tänka positiva tankar. Men ibland smyger det fram lite om att det går sakta med viktnedgången. Men jag försöker allt vad jag kan att slå bort de tankarna.



Jag har äntligen lärt mig hur jag räknar ut % nu. Jag vill gå ner 38 kilo. Så nu har jag gått ner nästan 40 % av det jag ska ner. Det känns mer positivt för mig när jag räknar så. Kanske beror på att man är så inpräntad sen man va liten hur viktigt det är med kilon hit o dit. % är nått "nytt" BMI är också lite uttjatat och jag vet inte vad som stämmer riktigt. Cm och % känns bra för mig.



Mina nästa MÅSTEN är träning och dricka mer vatten. Hur svårt kan det va??????



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar