söndag 1 maj 2011

1 Maj 2011

Mitt livs lugnaste valborg. NÅGONSIN!!

Men va skönt det va. Jag träffade ju min man för 12 år sen sista april i sus o dus. Vem kunde då ana att jag 12 år senare skulle stå o vika lite tvätt kl 23.30 på en valborg!! Haha, det va helt ok för min del. Vi hade stökat o bökat ute, grillat mm hela dagen. Hade en tanke på att åka till en brasa, men det va ju så kallt ute. Så vi mös framför spotify o dansade i köket hela familjen sen lite tvmys. Tänk va skönt det är med sånna vuxenpoäng. OCH att man inte tycker det är trist utan bara skönt.


Äta grillat gick toppen. Bara så synd att man inte orkar äta mer. Men grill säsongen har ju bara startat. Bacon o ostbollar va lika gott som vanligt.Tzatsiki, gönsaker mm - inga problem. Men däremot tog jag en klunk coca-cola BIG NO NO!!! DET gjorde ont däremot. Det kändes som ja..... typ kallare än is på vägen ner i strupen. Sen sved det som aldrig förr i  magsäcken. Men det ÄR ju så gott..... Snyft!! Så jag får väl bara mariner kött i det helt enkelt. Det gör köttet väldigt saftigt, så har du inte provad det så är det ett tips!




I lördags så längtade jag efter att få träna. Men jag hade inte förlängt mitt träningskort än. Jag tänkte ju ta det lite lugnt under helgen, men jag ångrade mig lite ett tag. Känslan av att längta till träningen är underbar.  I morrn ska kortet förnyas iaf och då är det dags att prova ZUMBA för första gången. Det ska bli jättespännnade. Det ser så himla roligt ut, men jag har ju aldrig vågat prova förrut. Det är ju bara massa smala snygga människor som håller på med sånt. Jag va lite sugen ett tag på att köpa Zumbadvd o hålla på hemma framför tvn. Men jag vill ju prova lite först... Det kan va så att det inte är min typ av musik o då blir jag galen. Klarar inte av musik som jag inte gillar alls. Musik är sååå mycket för mig så är det dålig muski enligt min smak kan den göra mig aggresiv!! Sådär så jag blir på däligt humör resten av dagen. Affromusik, riktig rap mm är typisk sån musik. Jag vet inte vad det är för musik i Zumba.... Men det vet jag i morrn!!


Den här månaden ser jag fram emot!!! Så mycket roligt och det ska BLI kul också utan massa hjärnspöken!! Jag ska träffa en gammal kompis som jag hittade på facebook efter måååånga år. Kan knappt vänta till att se henne igen. Dotterns 7 årskalas (3st) med förhoppningsvis folk som vi inte sett sen innan OPn. En del vet inte ens om det om inte ryktet gått naturligtvis!! Skolfester, andra kalas, dejter med kopisar som är inbokade. + att det är vår. Hoppas verkligen det blir lite varmare snart igen. Mitt favvoväder är när man kan gå ibyxor, tshirt o flipflop utan att bli svettig!! Flipflop är mitt liv på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar