torsdag 19 maj 2011

19 maj 2011

Idag är en bättre dag.

Jag kom iväg på en promenad igårkväll iallafall. Mycket skönt. Det är ett ok spår med lite smågrus. 1 varv=2,5km. Så igår blev det 2 varv.
Idag skulle jag till gymmet tänkte jag, men det blev förhinder pga barnvakt. Så jä----piiiiip irriterande att man inte kan ha henne med sig sitta i soffan o spela nintendo eller så. Men neej!! Så iaf det blev inget gym, men det blev en promenad till i kväll. 2,5 varv blev 10.500steg. Så det blev ju bra tycker jag. 1,5 timme. Jag hoppas på en snabbare tid inom kort. I lööööve framsteg! Man känner sig lite duktig när man känner framsteg.


Jag va med min dotter i skolan idag. Hon har tjatat såååå länge om det. Men jag har inte velat direkt tidigare. Eller jo, jag vill ju se vad hon gör osv. MEn inte visa mig bland folk utan att skämmas ihjäl. Men nu va jag med o skämdes inte en sekund!! Vilken härlig känsla det är. Jag har ju trott att man måste bada när man följer med till badhuset (de har simskola i skolan en gåbg i v) Jag har hittat på alla möjliga ursäkter för att slippa. Men man får ju bara vara på kanten o titta på. Men det va ändå skönt att bara gå runt o  lulla o kika vad de gör. Det va nära att det blev ett nytt simmärke idag. Nästa gång kanske.....


Det blev lite shopping idag IGEN!!! Kan ju inte låta bli när man väl kommer i grejerna juh! Jag provade den kjolen för nån månad sen drygt. Då kunde jag inte ens stänga den. Nu kunde jag ju ha den = KÖÖÖP MIIIIG!!!!! KÖÖÖÖP MIIIG!!!!! Jag kan ju inte låta den stackaren vara kvar i affären då juh. Kjolen på bilden.
Det blev lite annat också, men mest till dottern som vanligt. 
Jag ska försöka ta mig i kragen o fotografera mig lite i lite olika stassar. Så ska ni få se.


Kände ett litet tvång att kliva upp på vågen i morse. 77,4! Dvs 400gram kvar till 20 kilo! Ett ynka smörpaket ska jag väl kunna få bort snart. Jag måste ju få in mer promenader o äta mindre socker. Fettförbränning is da shit för mig. Måste slänga ut allt skräp efter kalasen så går det ju lättare med sockret. Kanske. Jag måste äta mer till frukost också. Det tar slut på energi för fort. Men jag har lite svårt att få i mig mer på morgonen. Kanske lite filmjölk o flingor kan funka. Med lite banan i. Äta banan rakt upp o ner funkar ju inte, men i fil kanske.

2 kommentarer:

  1. Du är sååå duktig!! Jag måste oxå komma igång med motionen. Ska satsa på att sätta igång på måndag och dra med mig gubben på en lång promenad ;) Jag har oxå märkt att jag nu kan äta ganska mycket socker och et är INTE bra för då är det så lätt att komma in i sitt gamla mönster. Skärpning på oss :))

    SvaraRadera
  2. Haha, ja skärpning. :-)
    Jag ska iväg till gymmet nu iaf...

    SvaraRadera