fredag 20 maj 2011

20 Maj 2011

När katten är borta.....

.... så äter tjejerna smaskigt fredagsmys. Mannen är på klassfest. Så då passade jag på att köpa färska räkor, kungskrabbaben med vitlökssås till middag. SÅÅÅÅ GOTT!!! Vi älskar ju skaldjur alla tre här i huset. Synd att det är så dyrt, annars skulle vi äta hummer varje dag. Sen blev det jordgubbar med glass till efterrätt. Det är skönt att äta sånt hemma för då kan man ju vänta några timmar med efterrätten när maten har lagt sig. Jag har kommit på att vi som är opererade skulle passa perfekt på nobelmiddagen. Förr hade jag ju hungrat ihjäl mellan alla smårätter hela tiden. Sen skulle jag väl flyta bort av tristess  antar jag men iaf. Jag fick tyvärr bara i mig några bitar o några räkor innan det va fullt i magen. Men det va gott så länge det varade. Jorgubbarna gick lite bättre idag. Kanske är så att min mage inte gillar jordgubbar på fastande mage bara. Men med lite söt glass till så gick det bättre. Det sved ju fint i magen ändå, men det kan det vara värt.


Idag har vi bara myst på em jag o dottern. Vi va o köpte hennes första fiskar till akvariet hon fick förra helgen i födelsedagspresent. Nu har det pumpat en v så firrarna mår bra. En riktig tjejem/kväll har vi haft. Det va ju sånna saker jag verkligen ville men inte orkade förr. Jag tappade focus o ville bara lägga mig i soffan. 



Jag va o tränade på gymmet idag. Shit va ont i senorna i knävecken jag har + att benhinnorna inte direkt skrattar sig lyckliga heller.... Så jag körde bara överkroppsmaskiner idag. Tog det rätt lugnt. De tyckte på gymmet att jag ska ringa en läkare av nåt slag för o kolla på benen. Men jag vill inte!!! Jag vill bara vara frisk o kunna träna som folk!! Jag blir så less. Så nu funderar jag på hur jag ska göra med kortet. Jag kommer ju iaf inte kunna träna under sommaren pga barnvaktsproblem. Jag kan ju inte räkna med att dottern kan leka med kompisar varannan dag..... Det är ju stängt sen när mannen är hemma. Jag hoppas jag hinner i väg en stund i morrnbitti innan helgens alla kalas. Det är så mycket nu med alla kalas, avslutningar mm. Men nuförtiden är det iaf roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar