fredag 6 maj 2011

6 Maj 2011

Shopping för hela slanten!!

Igår va jag ju som sagt i väg o shoppade med min kompis som gjorde en bypass lite drygt ett år före mig. Det känns konstigt, fantastiskt, underbart, ovant, lyckligt mm att prova kläder med henne på vanliga avdelningen. Jag har aldrig sett henne så här liten, knappt hon själv heller!! Jag hittade sååå bra kläder till henne. Är det nåt jag kan så är det shoppa. Det försvann säkert 10 kilo på att bara få på henne rätt sorts klänning. Jag blev så glad att jag stog o grinade lite i provhytten. Jag har ju gjort det för egen del redan. Det är ju en obeskrivlig känsla för er som aldrig haft sånna viktproblem. Så hon fick spendera några tusen, men jädrar i min lilla låda va snygg hon kommer bli. Ocj JA, jag shoppade lite också. Hur ska man kunna låta bli när man kommer i en stl 42 på jeanskjol tex????? NÄ det går inte. Så det blev nån klänning, kofta mm  också. Jag är redo för det varma vädret ska komma tillbaka nu.


I förrgår fick jag ett roligt mail. Jag sökte till det svenska biggest loser förra omgången. Nu ville de att jag skulle söka igen. NÄ tralalalaaaaa, det behöver jag ju inte. Hahaha!! Kändes lika roligt som när jag får Vikt Väktarreklam.

När jag ändå är inne på sånt så har jag FORTFARANDE inte fått nåt svar om något när det gäller sjukhuset. Ihöstas fick jag info om att jag skulle kallas till överviktsenehen på Akademiska Sjukhuset i Uppsala inom 3 månader. Det va länge sen det har gått 3 månader..........  När har man någonsin fått hjälp av sjukhuset när man behöver? Trots att jag alltid bott i närheten av Ackis i Uppsala. Mitt förtroende har de inte iaf sen många år tillbaka.


Inget gym idag.... Kroppen strejkar nu. Men 4 ggr på en v e ok. Kanske hinner i morrn också. Men vi ska ha städning på skolan på dagen så det kanske räknas som träning!! Hoppas att någon vill ta en promenad med mig i kväll. Skulle behöva det. Just nu känner jag mig så lycklig över att jag verkligen längtar efter att få träna. Men jag måste vara lite rädd om ryggen nu så en prommis vore bra.


Jag träffade släkt till den här killen som är OP på CFTK en vecka efter mig. Han ligger fortfarande inne på sjukhuset. Nyopererad för 3 dagar sen igen. Nu har de satt in når rör i magen för det läcker fortfarande från sår i magen. Det verkar ju helt sjukt att de inte kan lösa det här. Han har fortfarande dropp, går inte ner mycket i vikt, mår dåligt i allmänhet, förlorar massa pengar på att vara sjukskriven i onödan. Jag tycker så synd om honom. Jag hoppas verkligen att han blir bättre snart. Han ligger ju på Ackis så det är inte ens CFTK som tar hand om det någonting alls.
Jag börjar få lite onda tankar nu. Jag tycker jag hör aldeles för mycket negativa grejer om CFTK nu. Jag hade inte hört något alls innan, men nu.... Jag trodde verkligen att de va bra på eftervården, men jag kanske hade fel om dom trots alla mina undersökningar?? Vad vet jag. Det jag har upplevt själv är att det va en sköterska som gav mig lite störiga komentarer när jag låg där, när jag ringde om sömnen ville de inte hjälpa till så gärna och att de inte hörts av nåt sen efter OP!! Tråkigt tycker jag. Jag får bara en känsla av besvikenhet på nåt sätt. Jag kanske har helt fel!!??!!


4 kommentarer:

  1. Du vet ju redan vad jag tycker om dem ;)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du känner dåliga vibbar från CFTK, själv har jag endast positiva upplevelser från kliniken. Jag har precis varit på den uppföljande livsstilsskolan och det var en oerhört stark och givande upplevelse. Jag vet att de ligger lite efter i uppföljningsprogrammen, men att de nu har personal på plats som försöker komma ikapp. Må gott!

    SvaraRadera
  3. Hej. Jag är en av den lilla procenten som fick ett läckage. Jag hade väldigt mycket stöd från dom och har bara positiva saker att säga. Tror att man är olika så upplevelsen blir så här olika för var och en. Jag låg inne hos dom i 2 veckor sen på SÖS i 1 vecka. Har sedan varit på massa återbesök och allt är bara positivt. Fantastisk personal helt enkelt! Jag hoppas att man ska våga ringa till CFTK och säga vad man tycket! Men många kanske känner sig obekväma i en sådan roll..

    SvaraRadera