söndag 8 maj 2011

8 Maj 2011

Mitt första stora delmål är nått!!!

Just nu sitter jag här kl 8.30 på en söndagmorgon efter att bara ha sovit i knappt 6 timmar. Jag har varit upp en timme redan. Lite sådär mysigt småtrött. Jag vet inte ens när det hände sist. Energin är så himla mycket bättre nu. I vintras behövde jag 10 timmar varje natt. Vilket va jobbigt eftersom jag inte gjorde annat än att sova tyckte jag. Just nu känner jag att livet är så UNDERBART! Kan det bli bättre än att sitta här o kika ut genom fönstret o se klarblå himmel, solen skiner, massor med tulpaner o andra blommor trängas i rabatterna + att jag vet att jag har en mysig dag framör mig. Först litebakluckeloppis o leta fynd till vårat gamla hus.Sen iväg o träffa släkten hos min farbror som fyller år. Undra vad jag ska ha på mig. Kanske nån av mina nya kreationer.... I stl mindre!!!


Igår va jag iväg till gymmet kl 9 på en lördagmorgon. Sen direkt till dotterns skola för att städa skolgården mm. Pigg som aldrig förr. Hem, duscha o iväg till min gamla bästis sen 31 år!! Vi träffades på förskolan o va 5 år, fastän det låter som vi skulle vara 65år gamla!! Vi mös med barnen i solen, åt massa god mat o hade det trevligt. Planerade lite tjeresa, kanske kan bli en tur med tjejgänget till LONDON med tjejgänget. Måste bara förankra det med resten av ligan. Kan ju va kul att shoppa kläder då. Så det är bara att börja spar pengar till shoppingen. Men det blev lite knasigt med maten under dagen. Så på kvällen åt jag mitt största mål mat sen jag OP. Jag trodde inte jag kunde få i mig så mycket nu längre. Det va inte 2,5dl men iaf mycket mer än jag brukar. Träningen o kroppsarbete gör sitt i matsugsväg märker jag. Jag lyckade få till 10tusen steg igår också.


När jag kom hem igår efter städningen på skolan fick jag för mig att kliva på vågen.
Kunde inte tro mina ögon. 78,1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så jag kissade lite o sen va det ÄNTLIGEN mina efterlängtade 78,0 kilo! Trots att det va mitt på dagen efter mat, dryck mm. Jag brukar annars väga mig på morgonen nyskissad. 50% är gjort. Nu är det bara resten kvar. 100 gram till så har jag MINDRE än hälften kvar. Det gäller att se det positiva i det hela. 3 kilo kvar tills min resa börjar på riktigt. Då är det  plus minus noll från bröllopsvikten. 3 kilo kvar till midsommar. Sen ska jag kugna ner mig med mina mål tror jag. Mål ska jag ja ju ha absolut. Men jag behöver inte känna mig så stressad över det iaf. Men riktiga mät o vägdagen är inte förrens på tisdag. Det ska bli spännande o se vad som hänt på cmfronten också.






Just nu känner jag bara lycka över hur bra jag mår, vilken underbar liten familj jag har
och att framtiden är framför mig!!!



3 kommentarer:

  1. Grattis!!!
    Vilken underbar känsla.
    Nu är det bara att köra på så är du snart i mål ;)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det är underbart!!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Underbart o läsa hur härligt du mår, jag känner igen mig också :) Du har varit grymt duktig!! Nu fortsätter vi neråt (i vikt alltså). Ha en skön dag!

    SvaraRadera