tisdag 17 maj 2011

17 maj 2011

Jag satt o skrev här trött som en tok i söndags men sen ploppade allt bort…. Grrrr!! Men nu provar jag igen då.

Helgen va fullspäckad av 7års kalas. Disco på fredagen. Hela huset fullt med släkt o vänner på lördagen, de sista gick vid midnatt. Upp igen o sen va huset fullt igen till kl 19 ungefär. Måndag jobb sen kalas hos min kusin på kvällen. Fasen man börjar bli gammal när man blir helt slut av kalas hahaha!! Sen går det ju inte att göra något halvdant heller…. Allt va faktiskt hembakt i år. Uppe men tuppen för att baka färska bullar på lördagen. Sen hade ju cupcaksen tagit slut så det va bar upp o fixa nya på söndagmorgon, phu!!  Men dottern är nöjd o det är ju huvudsaken.

Magen funkade bra trots allt skräp som åkte i magen under 3 dagar. Men måndag morgon va jag på toa 4ggr. Så den gillade inte allt socker tror jag.  Eller nåt annat. Jag försökte ändå få i mig mat mellanåt. Jag åt allt från fika till popcorn o sånt. Men det går inte att blanda med dricka bara. Så dricka får man pimpla i sig ändå på nåt sätt. Man hinner inte så bra när man ska serva alla o hinna prata med alla hela tiden.

Ett nytt mellanmål jag gillar skarpt är grönsaker med dipp. Man kan sitta o pilla o äta långsamt med det. Jag brukar ta morötter o gurkstavar bara. Kanske nån rå blomkål o paprika. Ta vanlig creme fraiche (jag kör allt laktosfritt) o bland med Santa Marias grillkrydda. Klart. Funkar aldeles utmärkt till det mesta. Såsen är även bra, lätt, billig o god till grillat. Perfekt framför tvn. Jag brukade aldrig bli mätt på sånt men nu är det en hel måltid faktiskt.

Jag måste ju få säga hur kul det är när man får lite blickar igen. Jag blev halft uppraggad när jag va på jobb häromdagen när jag fotade en personalgrupp. Jag blir så glad för jag känner mig levande igen. Jag finns!!  Jag har ju varit osynlig länge nu. Vilket kan va lite läskigt när man tänker på det faktiskt.
Det är ju även roligt att få uppskattning från omgivningen. Jag blir så glad när jag får en komentar att de ser att man gått ner i vikt.
Jag träffade grannen som stod o försökte få fram rätt ord.  Han fick ur sig till sist om jag börjat banta!!??!! Nä sa jag men jag har gått ner i vikt. BANTA är ett av de värsta ord jag vet. På nåt sätt är det ett skällsord för mig. För de hade tydligen pratat om vilken sommartjej jag blivit…. De är gamla. Det lät så roligt hela det samtalet, men det är svårt att återberätta så här.

Jag använde min nya svart känning i helgen. Det va första gången på måååånga år jag känt mig fin. Det kändes bra men ovant att klä upp sig på det sättet. Nu vill jag på flera fester så jag kan använda min klänning. Jag har en likadan klänning i rött också. Men den är lite mindre i stl. Kanske jag vågar ha den nästa v på tjejfesten med mina tjejkompisar.

Tjejerna o jag pratar om att åka till London i slutet på nov o shoppa innan första advent.  Det ska bli skoj. Hoppas alla åker med.  Bara vara borta, äta gott, shoppa o ha kul. Känner att jag är värd det. Faktiskt!!
Jag va o köpte några nya BHar. SÅÅ skönt. Om underkläderna inte sitter bra så är det så jobbigt tycker jag. Det hade minska lite i måtten vilket känns skönt. Nu är det bara fasan för att prova ny bikini!!! Även om mer än 19 kilo är borta är bikiniprovning alrig kul.... Men det måste väl göras antar jag snart. Annars måste jag ha min gamla vilken säkert är helt urtvättad, ful och inte sitter bra alls. Då blir det vassen igen

Jag har ju glömt att fota mig! Måste göra det så man får se om det syns nåt… Så får vi se om jag vågar lägga ut bilderna här. Det funkar ju med kläder men det la jag ju ut förra veckan.


En dag förra vecka funderade jag när jag duschade vad som satt på kroppen. Det kändes aldeles hårt o ovant. Det va en BRÖSTMUSKEL!!! Hahaha, det hade jag inte känt förrut. Så den nya makinen på gymmet funkar.
Men det värsta är att kroppen inte vill längre. Iaf inte senorna i knävecken o ryggen. Jag har tränat sönder mig  igen. HATAR detta. När jag är på G o vill, ja då strejkar kroppen. Jag vet inte hur jag ska göra nu. Vilar idag också o åker kanske i morrn bara kör överkropp o bättrar på bröstmuskel lite till, hihihi!!

4 kommentarer:

  1. Bra tips med creme fraiche och grillkrydda, det måste jag testa. Vilken osis med knäna och ryggen :( Hoppas att det blir bättre snart, du som varit så duktig med träningen :))
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ja det är smaskens.

    Ja jag blir lite ledsen faktiskt...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det strålade verkligen om dig i fredagskväll när jag hämtade ett gäng partybrudar hos er.
    Du var jätte snygg i den klänningen !!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. TACK Fia!! Jag kände mig fin faktiskt.
    Kram A

    SvaraRadera