måndag 23 maj 2011

23 Maj 2011

ÄNTLIGEN!!!!



Nu firar jag 20,1 kilo!! Kan knappt fatta att det stog 76,9kg på vågen i morse när jag klev upp på den. Det känns fel på nåt sätt.... Jag är ju inte så van att det är så "lite" samtidigt som jag känner mig som en flodhäst igen. Lite knepigt det här. Kanske beror på att jag har en "ont ikroppen period" nu igen. Sitter här med min knotiga fingrar o skriver. ONT!! Kanske det även beror på att skinnet inte hänger med. Det hänger inte men allt känns löst på kroppen. Jag skulle behöva stramas upp lite. Finns det nåt som stramar ihop huden lite snabbare? Träning funkar det på huden? Eller lever det sitt eget liv? Man kan ju inte gå till gymmet o träna skinnet!! Jag tycker inte heller det syns på kroppen att jag gått ner mer. Handlederna har blivit smala(re) ifs. Jag älskar när jag kan känna benstommen i kroppen. Man e ju ganska van att det ligger mjukt ibäddat i fettet på kroppen. Så en liten benknota här o där gör en bara glad.  

Det har blivit ett par promenader till. Men nu strejkar benhinnorna igen. JAG BLIR GALEN!!!! Är det något jag inte pallar är när jag väl är duktig och gör som man ska så strejkar kroppen. Jag har ju förengångs skull tränat lugnt. Jag har ju inte tränat varje dag flera ggr om dagen direkt. Det är sånna här saker som gör att jag bara vill byta kropp. Även gråta o krypa ihop i fosterställning är nära nu. Jag vill bara ge upp. Det är fanimej inte meningen att jag ska få vara snygg o må bra.
Undrar hur det går med blodomloppet om 8 dagar. Pallar jag det med de här benhinnorna???? Det va ju asfalt en bit sen grus.


Jag känner också direkt att jag varit på gymmet. Ryggen gillar inte två maskiner. Men det är ju dom man samtidigt tränar magen med. Magen är ju mitt stora problemområde juh. Samtidigt som jag måste träna rygg för att må bra. Jag ska försöka ta mig iväg idag igen så ska jag fråga lite mer. Hon som är sjukgymnast jobbar idag vet jag. Så jag får väl åka dit o leka tusen frågor!! Träna med foglossning är fasen inte skoj. Jag önskar jag kunde lägga mig ner på rygg o bara göra en vanlig situp!! Då känns det som kv´nivar sticks in i ryggslutet. Det gör sjukt ont faktiskt. Så slipper ni foglossning - skratta er lyckliga! När jag cyklar så känns det som om blygbenet går av (1). Ibland om jag har mått bså kan jag höra hur det "går av". Det knäpper till när det går av. Jag vet inte om det ha läkt ihop lite o går upp igen... ? Bara mina egna doktorsavhandlingar på min egen inbillningsskola jag har i skallen!!

Igår gjorde jag om i garderoben. IGEN!! JAg behövde mer hängyta. Det börjar ju fyllas på igen med alla kläder. Hittade aven en ny vindjacka mm som jag kan ha. Mycket bra ny när det blåser så o det aldrig blir riktigt varmt här. Det är en kall o blåsig vår nu tycker jag... Men iaf, så nu har jag rensat ur alla kartonger som stått med försmå kläder i. Nu är det bara en full garderob kvar med växaikläder. Eller kanske en halv. För nu har jag lagt dom i garderobsbackar så man kan se vad man har. Lättare att prova dom lite då o då om det börjar bli dags att använda dom. Mina känningar får häng fritt o bra nu också. Några st är lite trånga än men de får ändå hänga med de andra nu. Önskar bysten kunde minska drastiskt nu så skulle jag kunna ha dom.
Jag önskar vi kunde göra om toan, flytta upp tvättstugan för då får jag även min walk-in-closet!! Som jag längtar efter..... Det är bara pengarna som fattas skulle man kunna säga.

5 kommentarer:

  1. Helt sjukt!! Tänk att du har tappat lika mycket som en liten människa väger ;)
    Hoppas att kroppen mår bättre snart så att du kan fortsätta träna eftersom det oxå får dig att må så bra.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du är superduktig vännen!
    Och du skall se att det kommer att bli ännu bättre ju mer du tappar. Blir kroppen lättare så blir ju inte påfrestningen lika stor heller när du skall träna eller gå promenader.
    Jag hejar på dig!!
    Kram, Sophia

    SvaraRadera
  3. Tack mina vänner!! Skönt med stöd när det är lite deppigt.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej och grattis till din fina nedgång! En sak som slog mig när jag läste; har du fått bekräftat att du har problem med benhinnorna? Jag frågar därför att jag hade samma problem (ont på framsidan av benen så fort jag försökte promenera eller jogga) och fick tipset att inte knyta skorna så hårt. Låter kanske tramsigt, men det funkade för mig! :-) Lycka till och må gott! NinaX

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset. Inget är tramsigt om man mår bra. Men jag har provat alla dom grejerna. Jag skulle operera hinnorna men så blev jag gravis o sen har det inte blivit mer... Jag har masserat, fått sprutor, haft fotinlägg, nya skor, gamla skor mm mm mm... Men det funkar om det inte är hårt underlag av nån anledning.

    SvaraRadera