lördag 21 maj 2011

21 Maj 2011


Efter gårdagens smaskiga middag kände jag mig lite "Wild and crazy" o ville prova något nytt. De sålde massa olika skaldjur o grejer. Så fanns det nåt som hette knivmusslor. Dom tar jag tänkte jag. Jag gjorde marinad mm. Så fort jag petade på påsen tyckte jag det rörde sig. Inbillning? Jag grejade vidare. Fasen det rör sig tänkte jag. Ni vet man ser så där i ögonvrån. Jag häller på marinaden. DÅ..... RÖR DET SIG!!! Det kom ut typ en snigelformad grej...... Hade inte dottern varit där hade jag börjat gråta hysteriskt för det va så äckligt. Kolla bild 2! Den va ca 4-5cm. Tom när jag hade på marinade försökte den krypa upp ur marinaden. Läbbigt värre!! Man kan ju inte klaga på att maten inte va färsk iaf. Jaja, den ligger i marinaden under dan. Det gick jättebra att grilla. Snabbt o enkelt. Skalen fläkte upp sig när de va klara. Mmmmm va gott det ska bli..... N O T ! ! !  Eller jo om man gillar bläckfisk tror jag man gillar det. Men det gick inte. Det bara rörde sig i munnen. Jag bara så den där när den rörde på sig. Där fick man när man skulle prova något nytt.
  



























Idag blev det tokigt med maten kan jag lova. Det funkar inte nu för tiden kan jag intyga. Vaknar sent. Får i mig en liten talrik fil med flingor. Ett ägg på vägem in till kalas. Ett glas saft. En lite muffin. Sen kl 18 en GLASS för korvmojen va stängd. Jag MÅSTE ha nåt för att orka köra hem. Shit va illa jag mådde efter 20 minuter. Sen de där musslorna. Fick ju bara i mig en tugga. Sen mådde jag ännu mer illa. USH! Inte bra för vare sig blodsocker, magsäcken eller nåt annat. Förr kunde man ju göra sånt. Jag får väl börja med min kalla korvar i väskan igen verkar det som. Det känns lite jobbigt att fråg folk om nåt att äta hela tiden. Jag känner mig sjuk. Helt snurrig o matt. Jag har ändå en ont i kroppen dag idag. Jag tror jag går o lägger mig så hoppas jag på en bättre dag i morrn.

3 kommentarer:

  1. Fyy så läbbigt!!!
    Jag har oxå slarvat med maten i helgen...Har märkt att jag inte är lika känslig för det längre men jag SKA skärpa mig from i morgon :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ja man vänjer sig på nåt sätt o kommer i gamla vanor...

    SvaraRadera
  3. Fniss vilket spännande middagsförsök! Jag gillar bläckfisk så jag hade nog tyckt att det var gott, men fy för att maten är så färsk att den kryper ur marinaden... örk! ;)

    SvaraRadera