måndag 2 maj 2011

2 Maj 2011

Zumbadag idag!!


Jag kan informera er som har foglossning att Zumba inte är grejen!!!
Jag ha sååååå ONT nu!!! Jag hoppas jag kommer kunna gå i morrn.
Jag va där på gymmet 15 minuter innan så jag kunde värma upp lite o titta på de andra så jag kunde ha en aning om vad som skulle komma. Jag fick PANIK!! Hade det inte varit folk runt om så hade jag storbölat. Jag stog där med tårar i ögonen, pulsen rusade o jag va nästan svimfärdig. Det skulle inte gå, det skulle inte gå, det skulle inte gå..... Det bara ekade i huvudet. Jag kände att det värkte i kroppen bara av att tittapå. Det spelades musik som gjorde mig arg. Sen kom det lite bra musik trots allt. Jag pratade lite med tjejen som satt i receptionen men blev inte lugnare för det. Jag va en sekund från att gå därifrån men bestämde mig ändå för att prova. Jag gjorde lite halvdant så gott jag kunde. Kort o gott. Zumba är inget för mig!! Men ändå kul att prova.... 


Idag blev en muffinsbakardag. Dottern kom hem o ville baka HELT själv. Hon svängde ihop nåt som skulle föreställa en sockerkaka med eget recept. Jag smakade på den men.... ja den åker nog till sockerkakshimlen tror jag.  Men Hon va nöjd och det är huvudsaken. Men jag passade på att göra lite provbakning inför hennes kalas. Muffins i knäckformar är perfekt storlek för en Sleevemage. Man kan tom orka äta två!! Jag kan inte fatta hur kul det är att baka igen (bara man slapp disken). Det är tom roligt att laga mat igen. Ibland iaf. Även om det blev färdiga köttbullar o makaroner idag.




Nu när vintern kom tillbaka igen fryser jag som en liten gris igen. Jag är helt genomkall ända in i benmärgen. Varför bli man så lätt fryssen? Är allt fett som man har tappat som va ens värmedyna? Jag frös nästan aldrig förrut. Fast det gjorde jag inte när jag va mindre i stl heller.



Jag har lite ångest över hur mycket kläder jag har köpt de senaste veckorna. Men det är ju så kuuul juh!!! Det känns så fantastiskt. Men mer rabattkuponger åt folket säger jag bara!!! Kunde inte CFTK ha lite rabatter åt oss blivande snyggingar..... Jag ekar lite från systerlysters blogg. Men jag måste nog också ut på BHshopping o det snart. Det glappar o glipar åt alla möjliga håll. Men då har jag även gått tillbaka till mina gamla. Men det är ju bara det att dom är ganska välanvända sen långt tillbaka. Den som satt jättebra gick det av nån plastgrej på.... Typiskt. På torsdag ska jag hjälpa en kompis o shoppa o styla henne lite. Det va snart 1,5 år sen hon gjorde sin OP. Det är en helt annan tjej. Jag har kännt henne i 15 år minst o aldrig sett henne så här liten. Det är fantastiskt roligt att se. Det blir spännnade när vi ska äta. Vi får väl dela på en barnportion antar jag .... hahahahaha!!!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du var väldigt modig som inte gick ifrån gymmet utan faktiskt var med :)
    För några år sedan var jag på ett gympass som inte alls passade mig och det var hemskt, alla ser ju om man går..men jag stannade kvar i allafall men gick inte på det någor mer ;)

    SvaraRadera