onsdag 4 maj 2011

4 April 2011

Vill du se sen stjärna.... Se på mig!!!  Tralalalalaaaaaaaaaaa.....................


Jag blev en av månadens stjärnor första månaden på gymmet. LYCKA!! Jag fick en present också. EN..... håll i er nu........ Kylskåpsmagnet!!!!! Jag som hatar all form av kylskåpsdekorationer. Men men, jag fick nåt o det är väl tanken som räknas antar jag. Undrar om man kan bli en liten myra också..... Då kämpar man flitigt o är där flest gånger. Det hr inneburit att jag har varit där 3 dagar i rad nu. Tävlingsjävulen slår till tror jag.















Har satt på mig en ny stegräknare. Ett träningspass är knappt 1100 steg. Så jag vet inte hur jag ska göra med den där lilla räknaren! Den sitter på, men det har inte blivit nå 10tusen steg eller 15 tusen heller för den delen. Jag måste verkligen ta tag i det där. Men jag måste ju ut på riktiga promenader för att få till det.
Jag har just nu en smärre panik över att inte hinna i mål med mitt första stora delmål. 75 kilo till midsommar. Det är 3,5 kilo kvar. Det går ju väldigt sakta nu tycker jag. Så jag MÅSTE ju ta tag i promenaderna för den anledningen om inte annat.

Jag kände mig lite "duktig" igår när jag va där. Det va en sån där lite smal tjej som va precis bredvid mig på gymmet. Så kom hon till den nya maskinen som är för bröst, rygg o armar. Tränaren stog o visade lite. Menhon orkade knappt röra den framo tillbaka. Sen kom duktiga jag o bara satte mig i den o gjorde så många jag han med. Då kände jag mig lite duktig!! Jag är inte smal, men jag har iaf muskler på kroppen. Fast jag vill hellre va smal!!!!


Inte nog med det så har jag även anmält mig till blodomloppet i Uppsala den 31 Maj!! har jag slagit huvudet i tro??? Hahaha, jag som hatar att va med på sånt pga alla människor som inte har koll på livet o sig själva. Alla far runt som yra höns. Det är som att gå på rea - NO NO det går tvärbort. Blir tokig på alla människor som bara tänker på sig själva. Men nu är det gjort iallafall. Vi blir ett litet lag så då får man ju en picnickasse från ICA. Hoppas det blir fint väder så man kan mysa lite innan o efter.  

Stora hårraset pågår fortfarnade för fullt. Känns lite ledsamt må jag säga. Det ligger hår överallt här hemma. I duschen ligger det fantastiska högar efter mig. Ser ju ännu mer ut eftersom jag är mörkhårig. Undrar när jag ska klippa mig kort. Känner mig i allmänhet lite deppig just nu. Jag ÄR lycklig men ändå lite nere på nåt sätt. Känner att jag jämför mig med allt o alla tex. Det va så skönt att för några veckor INTE göra det. Fattar inte riktigt varför det är så här. Kanske är det för att jag är inne i en ontikroppen period. Det är jobbigt att ha ont hela tiden. Sjukhuset började kolla om det va nåt reumatiskt redan vid 16 års ålder. Men det blev aldrig några slutgiltiga svar på det. Men nu har det ju blivit så KALLT ute igen så det kanske är därför det väker på det här viset. Har ju även den där jobbiga pollen som nu även har gett mig de fantastiskt vackra superkliande exemen på halsen. Ser ju fantastiskt ut - NOT!!


 
Är det någon mer som alltid får hicka efter varje måltid? Det får jag nästan alltid när jag är mätt. Jättekonstigt. Det har kommit sen nu efter OP. Jag hade ju hicka lite då o då förrut, men inte så här efter varje måltid.


5 kommentarer:

  1. Du är Superduktig som tränar så mycket!!! Även om du inte går ner de kilon som du vill till midsommar så har du gått ner jättemycket ändå. Men det är bra att ha ett mål att sträva mot för då blir kan motiverad :) Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo jag vet men det va ju mitt mål. Jag vill INTE missa det. Jag har missat mina mål sååå många ggr i mit liv. Men NU är det på riktigt på nåt vis. Jag SKA nå dit....
    Kram A

    SvaraRadera
  3. duktiga du! Du har iaf kommit iväg och tränat :) Det är mer än jag gjort. En liten promenad då och då blir det. Jepp mitt hår ramlar också av i stora lass, så idag åkte allt av och det blev en riktig snagg a´la September, jag är supernöjd. Jag hickar också, efter varje måltid, ett tecken på att jag är mätt har jag tolkat det som. Hick o kämpa på...du klarar det! //Vronkan

    SvaraRadera
  4. Hej

    Kul att du tränar, jag tränar oxå för fullt. För att det är kul, och att man ska bli lite fastare, nu när man börjar bli mjuk :)

    Min hicka kommer när jag äter för fort!!

    // Pinar

    SvaraRadera
  5. Tack! NI är också duktiga vare sig man tränar eller ej.

    Va skönt att höra att flera som har hicka.

    Kram, A

    SvaraRadera