söndag 29 maj 2011

28 Maj 2011

Det blev en ny frisyr tillslut!!

Frisören va överlycklig att få klippa av  massa hår o göra en frisyr. Tyvärr ville inte färgen sätta sig som det va tänkt. Så jag fick komma tillbaka dagen efter för att fixa till det. Då blev det RÖTT som jag tänkt mig. Är väl rätt nöjd men jag VILL ju har långt hår. Men det är väl bara gilla läget och hoppas på att det växer ut igen.... Då ksnke det växer ut o blir sådär långt, mörkt o lockigt som jag önskar. Som Juli Roberts i Pretty Woman. Hahaha, drömma kostar ju inget.






Jag va på gymmet i fredags. Men jag va tvungen att lämna tidigare för det gör ont. FAAAN!!!!!
Jag vägde o mätte mig. Men nu va det en tredje person som gjorde det. Alla gör olika. Så jag tror jag får lita på de siffror jag gör själv helt enkelt. Men fett% va intressant. Jag har gått ner från 48,1% i Januari till 34,9% !! 13,2% känns rätt bra. Det är ett stort spann på var i tabellen man ska ligga men iaf definitivt under det jag ha nu. Men jag är en bra bit på väg.


I torsdags hämtade jag en dotter som nästan fått hjärnskakning. En stor blodkocka i håret o allmänt groggy. Inte sagt nåt till fröknarna att en kompis tappade henne in i en stor trästock. Jaja, hon överlevde och mår bra nu med ett sår och en stor bula i skallen bara. Ungar!!


I fredagskväll va det dags att gå ut med tjejgänget igen. Det blev den röda klänningen! Så det här blev stassen för kvällen. Det va mysigt som vanligt. Vi va på Friibergs herrgård. Det är ett sånt myspysigt ställ i gammal stil. Underbar personal och massa god mat o dryck. Jag fick laktosmat vilket jag blir så glad över. Det finns massa olika små rum med brasor o  olika sittmöbler. Det finns spa mm om man vill också. Ett sånt där optimalt ställe för bröllop.
http://www.friibergh.se/friibergh/sv/
Starter va nån slags fisk nånting som va helt ok. Men inte wow som förrrätten.
Pilgrimsmussla med nässelsoppa till förrätt.
Lammrostbiff till varmrätt.
Tiramisu til dessert. Jag fick sorbet, frukt mm.
Ostar i mängder + massa olika fina viner mm till de som inte körde bil, va gravida eller va OP!!
FANTASKTISKT GOTT!! Men som vanligt gillade jag inte lammet. Men jag provade iaf. På det här stället borde jag ha gillat det, för det va väldigt vällagat. Men lamm är inte min kakbit. MEn jag va ju proppmätt efter förrätten redan. Jag sa till att de bara skulle lägga upp en liten smakportion men hela talriken kom in. Kändes inte så kul att skicka tillnbaka allt utom några svartrötter o lite sås.




Idag har vi varit i badhuset. Men jag badande inte. Nån måtta får det va.... Jag har köpt en bikini iaf. Alltid någor. Men jag hade ju hand om allt så då hade jag ett vettigt skäl. Äh, jag kanske skulle ha badat faktiskt om jag inte hade ansvarat för hela grejen, Det va ju dotterns klass så man får väl skärpa till sig hahaha!! MEN jag glömde den där lilla detaljen med mat igen. När allt va över så bara PANG så tog energin slut.Jag fattar inte fortfarande att det GÅR INTE att vänta med mat som på den gamla goda tiden. Är det slut så ÄR det slut!! Jag funderar på vad man kan ha med sig i väskan som kan ligga där o va reserv. Utan socker. Utan bröd. Utan att vara färskvara. Cashewnötter. Thats it. Sen är det bara massa socker mm i resten. Men hjärnan bara slutar bara funka utan energi. Jag slutar prat - vilket är ett under i sig, jag pratar ju tom i sömnen..... 

Nä nu ska jag sussa o se om jag blir uppaktad på sängen i morrn bitti på morsdag av min familj.....

5 kommentarer:

  1. Superfin bild på dig i din fina klänning :)) Du ser så glad ut på alla korten, det syns att du mår bra. Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Tack tack. Jag känner mig rätt fin i den.

    Kram, A

    SvaraRadera
  3. Din frisyr är toppensnygg och passar dig jättebra! Och wow vad fin du har blivit, en riktig pingel-kropp ;) Jättefint!

    SvaraRadera
  4. Haha tack du själv snygga böna!! Det är ju rätt mycket plingeling i dig med.
    :-)

    SvaraRadera