fredag 11 februari 2011

 Har jag gjort en 70tals Operation???



Det märks att jag har roliga veckan nu. Jag e ju sååååååååååååååå sugen på colalight!!! Ser jag någon dricka det idag så kommer jag råna den stackars personen på den colan..... Coklad e ju inte direkt ute ur tankarna heller. Men jag har tagit några bitar de senaste dagarna. Men jag får knappt i mig två bitar, sen mår jag illa. Fast det känns i huvudet som jag skulle vilja vräka i mig.......
Samtidigt är det väldigt skönt att det tar emot. Det
känns som jag har en liten dörrvakt som dirigerar hur många som ska få komma in. Den gamla dörrvakten va ju ständigt frånvarande. Jag skulle behöva en liten "drick mer vatten vakt" också. Det är ju svårt. Jag väntar till jag är så törstig att jag bara vill hälla i mig ett glas på en gång. Men det går inte att få i sig så mycket. Det mesta jag har fått i mig så är tre klunkar.

Igårkväll hade jag sån mensvärk o huvudvärk. Det blir ju inte bättre av att jag har svårt att få i mig all vätska. Som tur är fick jag ju lite piller av läkaren. Jag somnade innan kl 23 nån gång. Missade slutet på tvprogrammet jag tittade på. Sov till kl 7 när dottern kom o väckte mig. 8 timmar i sträck. Känner mig fortfarande trött!! Läkaren sa att man sover inte lika bra på piller. Man har ingen REMsömn tydligen. Men förhoppningsvi kommer jag på banan igen om nån v så slipper jag ta dessa piller mer.


Jag fick även veta av läkaren att den här typen Sleeve Op gjorde man mycket på magsårspatienter på 70talet. Sen hade de sånt problem att håla vikten. Det tyckte jag va lite intressant. Men då hade de jättestora ärr på magen.

Ikväll ska jag ut med min bästis sen mer än 30 år. Låter som jag e 70 år!! Men vi träffades när vi va bara 5 år. Får se om vi äter ute. Det blir ju lite spännade. Jag får beställa en förrätt helt enkelt. Jag längtar efter räkor. Skulle vara gott med vitlöksräkor..... Har funderat på dom länge nu. Det blir spännande o beställa för första gången iaf. Man behöver väl inte krångla till det. Man får väl äta bara en förrätt om man vill!!

Nu ska jag färga håret o sen hämta min nytvättade bil. Najsigt!! Om inte snöstormen stoppar mig.



2 kommentarer:

  1. Jag har också hört det där om 70-talets magsårsoperation, en granne till mina föräldrar har gjort en sån och hon är en liten och benig tant ;) Vilken lyckoträff för dem som var både överviktiga OCH hade magsår på 70-talet! ;) *haha*

    SvaraRadera
  2. HAHAHA!! Ja´varför fick jag inte en sån OP när jag hade magsår.... Då hade man ju redan varit smal!!

    SvaraRadera