söndag 13 februari 2011

13 Februari 2011

JAG VILL BAJSAAAA!!!


Jag e så hård i magen. Det kommer inte når när man går på toa. Vad ska man göra!! Jag vågar inte börja med vitaminer o järntabletterna än. Då blir det ju ännu värre. Kanske ska köpa en sån där barnmatsburk med katrinplommonpré!!


Helgen har varit bra. I fredags va jag på shopping med en kompis. Tur jag hade en liten korvbit i fickan som jag kunde mumsa på. Sen köpte vi hem yakitorispett, räkor mm. Jättegott och jag kunde äta ganska mycket faktiskt. Det svåra är att inte kasta i sig när man är sådär himla hungrig. Man får ha ett litet manta, lägga ner besticken mellan tuggorna o tänka lugnt så går det bra. Allt funkade bra i magen också. Jag blev lite pruttig sen bara. Men det kanske va för att räkorna va ganska starka.

Jag va o köpte ett nytt skåp som ska målas snart. De hade en hund som luktade så himla mycket på mig. Jag funderade på vad det va som va såå intressant. Sen kom jag på det hemma. Jag hade ju min lilla reservkorvbit i fickan!! Vovven måste  ju ha tyckte det luktade jättegott. Det är svårt att inte kunna bära själv. Men som tur är har jag ju min man och pappa som hjälper till.

Sen va vi på kalas. Det fanns inget jag kunde äta Men resten av familjen tryckte i sig bullar så räckte för mig med. Jag hittade några coctailtomater. Men sen när vi åkte hem märkte jag att energin va slut. Tur att jag hade lite choklad i fickan. Jag blev tvungen att stanna o köpa lite yoghurt. Så då blev det bättre. Där va en typisk gång jag inte låg två steg före o va förberedd. Då har jag lärt mig det då.


Idag hade vi barfritt för dottern va hos mina päron. Då passade jag på att fixa iordning mitt arbetsrum. Möblerade om, dammsög, rdiner, städade  o plockade iordning. Det gick bra. Men jag blev ju helt slut i kroppen. Jag kände efter ett tag att det "högg" lite i magen, men det gick bra. Men det är ju jobbigast för huvudet för att jag inte orkar som jag brukade. Jag kunde ju hålla på hela dagarna i snabb fart. Men nu är det i stort sett klart iaf. Bara lite småfix kvar.

Sen va vi o åt mat o hämtade barn hos päronen. Det va ju en sån snöig väg så det va gropar hela vägen. Man behövde nästan ha njurbälte på sig. Men det skakade upp lite rapar iaf. Efter jag hade ätit provade jag mammas nya massagedyna. Uuuunderbart skönt för min onda rygg. Då kom det ännu en rap. DEN va sköön att få upp. Varför ska det va så svårt att rapa? Magsäcken öppnas ju när det ska ner nåt, så då kan den väl bara släppa upp lite också. Jag funderar om jag ska ta o boka en riktig massage nån dag. Ryggen skulle verkligen behöva det. Jag har ju ett presentkort som bara ligger o väntar på mig....

4 kommentarer:

  1. Haha, vad kul med hunden som sniffade efter korven! :-)

    Det där med svårt att rapa känner jag igen, så hade jag också i början. Det kändes liksom som att den satt fast i bröstet / halsen - skumt! Det har gått över för min del i alla fall, förhoppningsvis gör det väl det även för dig.

    Katrinplommon kan man ju även köpa som dryck och det föredrog jag framför puréen... :-)

    Må gott! NinaPX

    SvaraRadera
  2. På Apoteket finns ett preparat som man kan ta mot förstoppning som heter Dulcolax 5 mg. Finns både som suppar & tabletter. De tabletterna har jag fått godkänt från Dag Arvidsson att man kan ta som sleeveopererad. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. TACK för tipsen. Jag ska ta mig en tur o se vad jag kan hitta då.

    Kram,

    SvaraRadera
  4. Hej!!

    Nu när vi blev vänner på FB såg jag också att du har en blogg. OJ, vilken resa du gjort!! Bra jobbat! =)

    Nu vill jag se bilder på ditt målarprojekt... ;-) Kram Sara

    SvaraRadera