onsdag 2 februari 2011

2 Februari 2011

Det lackas i toan!!!

Jag har ätit lax i flera dagar nu. Känns som jag måste hitta på nåt annat så jag inte föräter mig på det. Men det finns ju inte så mycket i proteinväg som är mjukt. Iaf inte om man Inte vill pureá det. Men jag undrar om jag äter för lite för jag blir hungrig efter 2 timmar hela tiden. Man ska ju äta var 3e timme. Portionerna är ju inte direkt några 2 dl direkt.


Igår hade jag sprutlackering i toan!! Ush!!
Guu va det känns konstigt med vätska med klumpar som kommer ut. Skitsnack blir det här, men just nu är det en stor del i livet. Efteråt kändes det mycket lättare i magen. Idag blev jag bubblig o illamående när jag va o handlade. Jag som Hatar att göra nr2 nån annanstans än hemma. Men jag tänkte att jag ville inte ha det som igår. Men det kom bara lite vätska. Nu bubblar det bara i magen. Undrar om jag borde ringa CFTK!?!


8 kilo har jag gått ner nu iaf. Det sista kilot blev mog efter toabesöket igår.... Hahahahaha!!
Jag var även förbi ett nyöppnat träningsställe i stan för bara tjejer.  Men framförallt så har de bara de där maskinerna som man jobbar  med luftmotstånd. Man jobbar med cirkelträning 30 sekunder på varje station sammanlagt 30 minuter. Jag vet inte jag..... men jag tror jag ska provträna där iaf en gång. Jag känner mig själv så bra vid det här laget. Jag vill inte stå o betala på ett träningskort jag inte använder pga tråkigt, ont i lederna, tid mm, Det gör bara att jag får skuldkänslor. Jag har gjort det så många gånger nu så INTE en gång till. Men man kunde köpa per månad också, men mycket dyrare naturligtvis.


Jag håller på o växer ur min enda tjockisfinklänning. Jag som gillar den, undrar om den går att sy in kanske. Jag vill inte shoppa nän ny nu iaf. Jag har ju massa i garderoben, men inget jag vill prova än. Ska vänta lite tills det är dags för nåt skoj. Nu går jag ändå bara hemma.


Igår fotade o mätte jag min vän som gjorde en bypass för exakt ett år sen. Vilken skillnad 30 kilo kan göra. Hon är såååå fin så fin. Det är några kilon kvar för henne. Hennes skinn är jättebra, fortsätter det så så kommer hon inte behöva göra nån sån operation. det är ju jättebra för henne.  Jag måste ta med henne på lite shopping bara. Hennes kläder bara hänger på henne. Det ska bli kul. Jag har stylat henne förr så det kommer bli underbart för henne. Undrar hur lång tid det tar för mig att få bort 30 kilo.



Ärren ser fina ut tycker jag. Det kliar inte längre alls. Men de flagar. Jag smörjer med lite Aloe Vera så blir det bättre. Det har jag gjort hela tiden. Det hjälper ju den processen.
Däremot så skulle det behövas lite sol på den där magen!! Hahaha!! Den har inte sett solens ljus på många år.

4 kommentarer:

  1. Men du, om du känner hunger efter två timmar så tycker att du ska äta då. Vad jag kan påminna mig från mina CFTK papper så ska man äta ungefär varannan timme för att hinna få i sig sina tre måltider och 2-3 mellanmål. Din mage läker fortfarande så det är inte så konstigt att du inte kommer upp i de rekommenderade mängderna varje gång. Ät oftare om det behövs och försök lyssna på din kropp. :-) Det är nästan det svåraste att lära sig tycker jag, efter 20 års bantande så har man liksom slutat lyssna på kroppens signaler. Lycka till, var snäll mot dig själv och må gott! NinaPX

    SvaraRadera
  2. Glömde fråga om du börjat med järntabletterna? Jag vet att i alla fall min mage reagerade kraftigt när jag började äta dom, ska bespara dig detaljerna med din beskrivning låter ganska snarlikt det bubblande som pågick i början för mig. Magen vänjer sig efter ett tag... Må gott!/NinaPX

    SvaraRadera
  3. Om du är orolig över dina toabesök så kan du ringa till cftk, om inte för annat så för att slippa oroa dig. Det är alltid skönt att få höra att det inte är någon fara.
    Det är helt normalt att du blir hungrig med 2 timmars mellanrum, och det är bra för både din mage och hungerskänslorna att äta när du är hungrig. I början kunde jag äta med 1-2 timmars mellanrum för att få i mig det jag behövde, idag äter jag med 2,5 -3 timmars mellanrum. Det bästa är helt enkelt att lyssna på kroppens signaler!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Ja men då fortsätter jag o "goffar" så här ofta då!! :-)
    Men nu blir jag orolig om det ska bli ännu värre när jag tar tabletterna. Nä jag har alltså inte börjat med de än.... Har inte vågat riktigt. De sa att man inte skulle börja med det förrän man börjat med riktig mat.

    Kram.

    SvaraRadera