torsdag 17 februari 2011

17 Februari 2011

Jaha, är det inte det ena så är det det andra.....

I måndags hade jag mitt första resturangbesök. Thaimat är ju min favvo!! Vi beställde räkor, men det blev kyckling. Det va så busy så jag orkade inte säga till för då måste vi vänta ännu längre. Det va rätt starkt, vilket jag sagt till  att jag inte ville ha. Men det gick bra. Jag tog en förrätt med en räka m vitlök sen åt jag lite kyckling också. Det funkade brao jag blev mätt o belåten. Tills vi kom hem!! Då började det knorra i magen. Morgonen efter va jag inte kry. Gick på toa flera gånger. Utan att det kom så mycket. Fjärde gången sprutade det ut svidbajs. Jag fick iaf ut det där jag längtat efter!! Men det blir som svidsår i rumpan ist. Är det inte det ena.....
Det va lite roligt för när vi beställde så antog de att dottern skulle ha förrätten. Jag orkade inte hålla på o tjafsa så jag bara log lite o bytte tallrik. Det lär man ju vänja sig vid antar jag.


Jag har känt mig pigg de senaste dagarna o känner att det börjar gå åt rätt håll. Men nu har jag fått ont i halsen o huvudet ist. Känner mig lite febrig. Är det inte det ena.....

Jag har läämnat in bilen på lite makover i går o förrgår. Lite spindelled o nu framruta osv. Då har jag ju fått varit ute o gått i kylan. Jag blir ju helt slut av det. Pulsa i snönt med en aldeles för stor o tung vinterjacka!! Men jag vägrar köpa ny jacka nu. Nästa år blir det ny vinterjacka igen. Jag har ju redan köpt en för den här sesongen föresten å det får räcka. Våren kunde ta o komma nu så löser det sig.

Jag har ätit korv när jag varit ute o spatserat. En grillad utan bröd med lite ketchup!! Får i mig ungefär en halv korv på 25 minuter. Det känns lite fånigt att sitta ensam bland folk o småknapra på en korv när alla goffar i sig stoora talrikar med kebab, hambugare mm. Det stället jag hamnade på igår va ett arbetarhak tror jag. Det finns inte så mycket att välja på i sånna där industriställen. Jag va ensam tjej bland typ 95% överviktiga killar o gubbar!! Det va några som tittade lite snett på mig men .... jaja, vad ska jag göra. Jag satt iaf där 10 kilo lättare medans de la på sig lite till.


Ägg är ju en stor räddare i nöden iaf. Det är bra i alla former. Stekta kokta, äggröra, omelett mm mm mm mm mm !!! Billigt, enkelt, mättande. Det är ju svårt att äta o göra allt annat samtidigt som jag brukar. Men att åka in till stan tar ca 25-30 min. Lagom att få i sig ett kokt ägg i bilen. Jag försöker sitta ner o ta det lugt men ibland går det inte så det är bra att veta att jag kan göra så iaf ibland.


Jag har börjat fundera vad ajg ska göra med mitt liv nu!! Ska jag fortsätta så här? Ska jag byta jobb? Ska jag plugga? Vad vill jag bli då? Nåt måste göras iaf. Men alla utbildningar jag vill gå är ju så DYRA!! Jag har ju klarat mig utan studielån hittils o vill gärna fortsätta med det. Det känns som att va 15 år igen o välja gymnasie. Vad skulle man göra med hela sitt liv. Jo det blev kockutbildning, massor med olika bla kockjobb tills jag blev sjuk o allergisk. Jag har ju gjort väldigt mycket olika slags jobb. Men vad vill jag NU DÅ?? Jag vill ju ha kvar min fotografering men måste fylla ut håltiden när det är dåligt med jobb. Jag jobbar ju som makeupartist, festfixare, inredare, håller kurser i duka fina bord mm nu som det är.
De jobb som finns att söka är ju bara bibliotikare (vet inte ens hur det stavas) o det kanske inte funkr så bra för en som är ordblind som bara läser inredningstidningar. Eller professor i massa konstiga grejer som jag inte ens vet vad det är.... Jaja, det tål att tänkas på. Det ska snart börjas planera schema för höstens för o skolfotograferingar. Så jag får väl fundera under tiden antar jag. Är det inte det ena......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar