fredag 4 februari 2011

4 Februari 2011

Börjar ogilla drickyoghurt starkt nu....

Det börjar bli långtråkigt med drickayoggi nu!!
Allra helst eftersom de laktosfria inte finns i så många smaker. Jag vill inte bli så trött på det så jag aldrig kommer dricka det igen. För det är ju ett bra mellis. Saftsoppa börjar bli samma sak med.

Igår va det jobbigt. Jag va in till stan  till bilprovningen o passade på o shoppa lite. Men det är bökigt att hitta mjuk mat!! Man e ju van att det finns McD, korv på IKEA mm. Vad skulle man äta nu då. Jag hade planerat en barnportion köttbullar på IKEA, men de hade inte öppnat än o det stog massor med folk i kö. Så jag gick vidare ett tag o tänkte att jag går tillbaka. Men sen orkade jag verkligen inte. Energin va heeelt slut. Så jag gick till bilen o smaskade på mitt ägg jag hade med mig. Jag hade planerat att jag kunde äta lite av potatisen o ev lite sås. Sen kom jag på att det är väl laktos i såsen.....
Så på hela dagen ficka jag i mig 2 ägg!! O liite saftsoppa bara. Så på kvällen åt jag varannan timme. Men det gick bra.

Idag hade vi slut på ägg. Vad gör man när man inte vill ha flytande hela tiden? Vi har ju kylen o frysen full. Men inget av det som jag kan äta. Suck. Måste köpa ägg idag så jag kalarar mig. Äggröra med lite mjölk i och oregano e supergott. Jag "steker" det så det bara koagulerar, så det blir ingen stekyta. Mumsigt o mättande.

2 kommentarer:

  1. Det är krångligt med maten men det blir bättre när du kommer ur puréfasen. Jag började äta mer fast föda lite tidigare. Idag ska jag gå på Kina-restaurang och där får man doggy-bag med sig. Så då har jag mat för hela veckan :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag har ju hoppat över purén. Klarar inte konsistensen, så jag mosar ist. Funderar på om jag ska ta o införa lite mer bitar.
    Haha, doggybag e ju bra!!

    SvaraRadera