söndag 20 februari 2011

20 Februari 2011

Godis e så gott!!

I fredags va jag o dottern o handlade. Vi bara råååkade halka in på stora godisaffären!! Det e ju så gott. Men det går bara att äta 2 små mjuka bitar sen mår jag illa. Men det går bra med hårda godisar som man suger på.... Tyvärr!! Det känns som jag har fått i mig massor men det är det ju inte. Men FÖR mycket iaf. Vi får se hur det visar sig på vågen.



 Jag gjorde potatisgratäng o fläskkotlett. Det gick bra. Magen grymtade lite när chaminjonerna kom ner. Men nu känns det som jag nästan kan äta vanlig mat igen. Men det är det där med mängderna, det går ju inte i så mycket så jag är ju snart hungrig igen. Sen när jag är duktig o ska äta mellis får jag inte i mig några 1,5 dl då heller. Det känns lite duttigt. Men jag har ätit Brieost igen o det funkade bra den här gången. Fast jag läntar väldigt mycket efter att bara få ta en macka till mellis eller frukost. Jag skulle även vilja äta lite råa grönsaker eller frukt. Men vågar inte riktigt.



Jag har en kompis vars släkting som har gjort likadan operation som mig för ett par veckor sen. Han ligger i KOMA nu!!! Han kanske inte ens kommer att klara sig. Det känns lite läskigt att tänka på. Jag undrar om han hade nån sjukdom tidigare som kan ha påverkat op. Blodförgiftning vad jag förstog. Hoppas verkligen att han klarar sig.


Jag har målat om 1a strykningen i ett rum, målat fönsterbågarna, målat ett skåp 4 strykningar, flyttat ut massa möbler o grejer. Det känns som jag börjar komma tillbaka nu till mitt vanliga energiska jag. Fast när jag lyfter o bär får jag inte ont, jag mår illa. Vi skulle egentligen på fest men familjen va sjuk tyvärr. De börjar karta på sig så jag hoppas jag klarar mig från förkylning. Jag undrar om jag kan somna utan piller i natt!! Ska testa. Jag ska ändå inte iväg i morrn. Sportlov med dottern. Inte så mycket sport, men måla e ju lite jobbigt det med....




På tisdag har jag mina första fotograferingar sen OP. Jag mjukstartar ju inte direkt. 3 ettåringar efter varandra!! Tur att jag känner en av dom så jag kan pausa lite mellanåt. Jag va o köpte 2 nya objektiv i torsdags så det ska bli kul att testa lite...  Men undrar hur kroppen klarar stressen o alla tunga lyft. Det gäller väl att försöka få i sig så mycket näring det går innan. Men man kan ju inte vräka i sig pasta direkt. Men det går nog bra.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar