måndag 7 februari 2011

7 Februari 2011

Inernetstrejk!!

Det har varit trassel med mitt internet några dagar.... så nu har jag lite att uppdatera.


Jag fattar inte hur jag skulle klara av att ha ett vanligt jobb idag faktiskt. Jag skulle behöva vara sjukskriven ett tag till faktiskt. Tänk om jag tex bara skulle sitta i kassan på ICA. Hur fasen skulle jag kunna äta när jag behöver + att jag blir ju helt slut efter en halv dags äventyr juh. Skönt att man är egen o kan styra lite över sin tid. Men jag har ändå massor att göra på jobbet. Massor att ta ikapp. Men jag kan ju ändå äta när jag vill. Den här perioden är det bara pappaersjobb mm. Några fotograferingar, men inga jättegrejer. Det är värre på hösten när det är 15-18 timmar/dag!! Därför valde jag också att göra det den här tiden på året.
Så det är ett tips för er andra. Välj en tid OM ni kan tex innan semester eller så.


I fredags hade vi lekdag med kompisar. Roligt o mysigt på alla sätt o vis. Men jag blir trött. Fredagsmys är ju alltid trevligt så  jag åt lite sombreros. Ohh så gott. Provade en chokladbit. Gott men jag blev lite illamående av en ynka bit!!


I lördags va jag o dottern o småshoppade lite. Vi åt mat på IKEA.
Delade på en barnportion!! Jag åt EN köttbulle, en halv potatis o lite lingonsylt. Men det va en äcklig potatis!! Eftersom det är grädde i såsen så kunde jag inte mosa den i där heller!! Men det va bra att det ändå funkade att äta ute. Sen fick dottern en stor muffins, vilket hon åt en bit av bara. Den va lika stor som hennes ansikte!! Bauta!!
Sen va det badkalas för dottern. 2 timmar i badhuset (på kanten förstås!! Som tur är kan jag skylla på mina ärr än så länge) Sen va jag heeelt slut. Men jag måste ju bita ihop så jag orkade med MELODIFESTIVALEN!!! Jag åt faktiskt lite jordnötsringar. GOTT!! Men det fastnade lite i halsen/magsäcken. Men jag sköljde med lite vatten så gick det bra.


Igår, söndag, hade vi lite städdag. Ohh va det här huset ser ut när man inte kan städa o plocka som vanligt. Men nu ser det något bättre ut. Jag va lite slavdrivare, hahahaha!! Men att dammsuga lite försiktigt känns i magsäcken. Böja sig känns också. Typ plocka upp saker från golvet mm. Hänga gardiner va fortfarande jobbigt.  Jag blev helt svettig, kallsvettig o skakig. Men det går ju bättre o bättre iaf. Men som jag sa tidigare, fattar inte hur jag skulle klara av mitt jobb. Hade jag haft fotograferingar så hade jag behövt avboka dom.



Maten funkar bra. Mycket fisk, ägg, potatis, sås o en o en annan köttbulle, Jag åt guaccamole i fredags. Det va inget problem med vitlök. Det va skönt. Undrar om man ska göra nåt med kyckling. längtar efter att tugga. Kyckling äter jag jämt annars, så jag saknar det. I alla former!!


Jag har inte gått ner så mycket mer i vikt.... Men jag provade en skjorta jag inte haft sen OP. Det kändes som att ha ett tält på mig. Även vinterjackan känns så stor o tung. Jag kunde även ha en Tshirt  o ett par byxor jag hade lagt i "vänta ett tag" högen. Lycka att det händer nåt med kroppen i RÄTT riktning.
Men jag ska vänta till på onsdag o mäta mig o väga mig. Det värsta är att roliga veckan har precis kommit. Då går jag ju alltid upp i vikt. Bara vätska men ändå. Man vill ju inte ha extravikt en vägningsdag juh....
Jag ska även prova mina ringar.... Jag hoppas på att jag ska se ut som en gift kvinna på onsdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar