onsdag 23 februari 2011

23 Februari 2011

Bestämt mig.....

..... för att inte väga mig denna vecka. Ska försöka fokusera på det positiva ist. Provade lite med kläder idag. En del passade, en del förstora. Lycka!! Naglarna växer som ogräs. Det va länge sen jag behövde klippa dom. De hinner alltid gå av innan. Men nu kunde jag inte jobba ordentligt. Kul ifs. Man ska ju tydligen tappa massa hår också, undra när det kommer.... Hoppas det bara blir håret på benen, under armarna, bikinilinjen och några som jag plockar i ögonbrynen!!! Tror det kan bli så om jag bara önskar tillräckligt mycket!!!
Mina IBS tarmar mår mycket bättre nu också. Helt fantastiskt faktiskt.
Sömnen är sådär! Med pillren somnar jag som en direkt och märker inget när mannen kommer o lägger sig o så. Annars vaknar jag alltid. När jag försöker somna utan piller tar det ett par timmar bara nu. Förrut somnade jag framåt 5-6tiden på morgonen. Så det är väl bra. Men jag blir så avis på folk som kan lägga sig o somna på 5 minuter.


Jag har börjat undra om kroppen håller på o gör sig av med massa slagg som legat o häckat länge i kroppen. Jag brukar nämligen aldrig svettas, förutom på sommaren o vid träning, men till vardags. Nu känner jag tom lukt under armarna på em. Det har jag nästan aldrig känt förrut. Jag kan börja svettas bara av gå ner för trappen ibland. Tycker att huden har blivit sämre också. Mer porsmuts o så. Kanske skulle unna sig en ansiktsbehandling nån dag.....
Kan det va rensning? Hoppas det ger sig snart. Jag har varit med om det tidigare när jag drack Aloe Vera. Då rensade kroppen ut massa i några veckor. Sen va det bra o kroppen kändes ren.







Undrar hur man ska få upp suget på att laga mat igen. Känns knappt värt det med tanke på hur lite man stoppar i munnen. Men jag vill gärna äta lagad mat. Så finns det nån frivillig så är det bara anmäla sig. Det är ju inte kul med tanke på att jag är ju faktiskt utbildat kock en gång i tiden..... Det är ju väldigt bekvämt med yughurt o sånt. Men det kan man ju inte leva på. Kall korv e bra också, har alltid varit favorit hos mig. Men jag äter bara kalkonkorv och så pllar jag bort skinnet så pallar magen med lättare. När jag är ute finns den aldrig så då äter jag nån annan korv, men inte kall. Är väldigt sugen på milkshake (hemmagjord). Det finns grejer men nån ska ju göra den också. Har helt tappat suget på allt med mat igen. Stekte pannkaka till dottern idag. Men det kan jag ju inte äta, så det blev nån lite kycklingbit igen.

4 kommentarer:

  1. Min hy blev radikalt sämre ca 2-3 månader efter op, men va på salong och gjorde djuprengöring och har varit super noga med att rengöra och smörja. Och jag tycker det är mycket bättre, sen är jag mycket torrare i hyn än förr, men det jan ju även bero på vintern :)
    Kan tipsa om ett bra mellis eller lunch, är mat muffins, dom är goda kalla :)

    SvaraRadera
  2. Jaha, då är det inte bara jag då. Jag märker också att huden är mycket torrare.
    Matmuffins - vad e det? Låter som nåt onyttigt :-)

    SvaraRadera
  3. Haha, nä inte mer onyttiga än korv ;)
    5 ägg, 1 dl mjölk, 100 g bacon, lite ost kanske lite lök.. Ja något du har hemma :) i muffinsform ca 15 min i ugnen 225 grader. Minst 5 st blir det.

    SvaraRadera
  4. Aha, det lät gott!! Bara att böka ihop det alltså? Skära baconbitar antar jag?

    Smarrigt. Det måste jag prova.
    Tack för tipset.

    Kram.

    SvaraRadera