måndag 28 februari 2011

28 Februari 2011

I´m back in buissnes!!!

Tror jag iaf. Livet känns så mycket bättre nu. Jag blir ju ifs väldigt glad när jag får hålla på med det jag älskar mest - INREDNING! Pysselrummet är på G i högsta grad. Jag känner att energin inte är som förrut, men det gäller att pilla i sig mat med jämna mellanrum. Förrut kunde jag ju gå hela dagen utan riktig mat men med denna ständiga COLA-LIGHT. Och lite choklad kanske.... Men nu måste man pausa lite vilket är fruktansvärt svårt. Men jag har ätit lite medans jag har suttit o målat. Det har funkat bra. För HUR ska jag ha tid att pausa hela tiden. Jaja, det löser sig nog.


12 kilo är jag nere på nu iaf. Det känns mycket bra. Bara 10 kilo kvar till STORA delmålet som jag räknar med ska vara klart till midsommar. Jag hoppas på 1,5 kilo till s den 10 mars också. Håll tummarna!! Det va på den vikten jag vägde in mig i Du Är Vad Du Äter. Det känndes bra att väga sig denna gång. Jag känner när jag gått ner. Men jag tycker inte det syns så mycket.


Igår åt vi stekt fläsk med bruna bönor. Gott!! Det funkade bra. Men senare på kvällen måste jag på toa för nr 2. Sen i morse också. Skönt. Det kanske va det som behövdes för att få i gång tarmarna.


Men när man går på kalas får jag nog börja med matlåda iaf. Det går inte att levva på ett glas saft har jag insett. Men ibland kanske man inte vill sitta o förklara sig hela tiden heller....


Mannen som jag berättade låg i koma har vaknat nu. Han kommer klara sig men minst 8 veckor till på sjukhuset. Sen vet de inte om han kommer bli helt återställd. Skrämmande. Jag vet fortfarande inte var OPn är gjord. Men det va tydligen nån läkare som aldrig hade misslyckats förrut. Jag hoppas verkligen att han blir återställd. Jag håller tummarna. Läkaren är orolig för honom. Det tycker jag är bra att han visar att han bryr sig om sin patient.



Nä nu ska jag fortsätt mitt underbara liv!! Även om det är mulet ute och man blir lite hängig så känner jag mig ändå glad. DET va länge sen kan jag säga.......
Man kan inte annat än att le när pelargonerna
börjar blomma direkt efter att kommit ut från
ett mörkt o kallt garage. Lite pensionärsvarning,
men ändå underbart.

VÅREN ÄR PÅ G!!! SNART!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar