torsdag 16 augusti 2012

16 Augusti 2012

Här sitter jag med en hickande mage. Datorn bara skakar i knät. Gu va han lever om för lite hicka hela tiden.
Har precis lämat av min stora tjej på skolan. Börja 2an är spännande Orolig för det nya som vanligt. Men det brukar lägga sig efter ett tag. Jag va med en liten stund i klassrummet. Alla har blivit så stora. De har kvar sammma klasskompisar men är nu en 2-3a blandat. Vilket funkar väldigt bra. Jag är väldigt glad åt hennes fantstiska skola. Spännande att se den nya delen som håller på att byggas och ska vara klar till påsk. Skönt att hon får komma in lite i vardagen också innan lillebror kommer o "förstör" vardagen....


Jag ser fram emot alla nya tvstarter också. Jag e ju en tvnörd. Älskar att mysa framför tvn. Men Dallas.... ja det ska bli spännande o se om man kommer ihåg nåt ordentligt. Jag va lite för liten för att minnas allt och förstå allt på vuxet vis.
Men jag längtar efter alla inredningsprogram....





Jag hoppas att hinna klart med höstens fotoschema innan den här veckan är slut också. Så jag kan slappna av med det. Det hänger över mig som en tung ryggsäck. Sen är det Försäkringskassan kvar.... SUCK va jag tycker sånt där är jobbigt!!! Jag håller även på att bli mordern o ska skaffa E-leg o börja betala räkningar på datorn mm. JAG HATAR allt sånt. Jag är ingen pappersmänniska eller dator männinska. Jag är bäst på att prata. Men fylla i papper mm .... NOT! Kanske beror på att jag är lite ordblind mm. Det har ni säkert upptäckt ni som är här ofta. Alla stavfel mm som jag gör. Det har ju funkat förr med det gamla sättet. Iblnad är jag sån bakåtsträvare. Men va faan, jag har ju redan lärt mig EN gång, varför lägga tid på att lära mig tråkiga saker igen. När jag kan lära mig om nya ROLIGA saker ist!!


Sålt möbler har jag gjort i veckan också. Skönt med lite plats. Är det någon som vill köpa en låda med nya ramar (mer än 100 st + passpartougher mm) hojta till. Håller på att sortera bort massa skit. Har ju smalat halva vinter o våren med gamla grejer för att stå på massa bakluckeloppisar i sommar. Men nu har jag ju inte orkat så halva garaget är fullt med grejer som ska säljas. Känns onödigt att bara kasta också när jag vet att det blir pengar i slutänden + lite miljötänk + att någon annan får nytta av det. Jag ska sätta ut lite fler annonser på Blocket också så kansek man bir av med lite av de större sakerna iaf. Typ åkgräsklippare o möbler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar