tisdag 28 juni 2011

28 Juni 2011

RECEPT!!

Ok baconmuffinsrecept.
Som jag sa så haspade jag bara ihop nåt.... men på ett ungerfär iaf.

12 st muffins.
8 ägg
½ dl mjölk
1 paket bacon
10-15 skivor rökt skinka
Salt o peppar.

Stek bacon o skinka för sig i en stekpanna.
Vispa ihop ägg o mjölk.
Ha i salt (?) och vitpeppar efter tycke o smak.
Ha i äggsmeten i muffinsformar.
Jag använde riktiga muffinsformar för dom är lite hårdare. Men jag brukar ställa i dom i en hård form också för att det inte ska flyta ut så.
Sen har du i bacon o skinka. Fyll formarna till drygt hälften sammanlagt med smet + kött. De "jäser"!!
Grädda i 175-200 grader tills de har stelant. Skulle tippa på 15 minuter kanske....

De går att äta varma men de är toppengoda kalla också. Perfekt som ett större mellis eller så.

Plättlätt!!


Lycka till från mig.

1 kommentar:

  1. Ingen mjöl eller nåt? De låter som några muffins som jag gjorde under min lchf-diet.
    tack för receptet :)

    SvaraRadera