söndag 12 juni 2011

12 Juni 2011

Jahaja, vad har helgen bestått av då...

Jo en liten tarmrensning som jag fick tips av CFTK. Men den funkar inte så bra. Jag har snart haft i mig hela pketet med påsar o det händer inte mycket. Lite kommer det men mest pruttar. Men det är ju slagget jag måste ha bort eftersom jag inte går på toa oftare än var 10onde dag typ.... Jag vet inte om det finns snabbare/starkare på apoteket som man kan köpa. Jag har fått nåt lavemang några ggr förrut när jag opererats o undersökts för andra saker. Då hände det grejer kan jag lova, men det här va B tycker jag.

Bland det roligaste som har hänt va ju i fredags när jag öppnande posten. Där låg en  kallelse till överviktsenheten på Ackis. Bara mer än 6 månader längre än vad vårdgarantin lovar.... Fantastiskt hur det är. Så nu håller jag på o funderar på hur jag ska göra. Jag kanske ska gå dit o låtsas som ingenting o spela med, eller ringa o fråga om jag fortfarande är välkommen eller.... Nä jag ringer bara o tackar nej så någon annan stackare får komma dit som också säkert har väntat länge. Men man blir väl förbannad, vi bor i Sverige o det ändå går till så här. Jag blir tokig på svensk sjukvård. Det är inte många gånger man får den hjälp man behöver.
Imorrn ska jag ner till sjukhuset med mina fötter, knän, leder, senor mm Får se om de kan hjälpa mig på nåt sätt. Återstår att se helt enkelt.


I fredagskväll efter avslutningen på skolan så hade vi grill/picnic med massa vänner. Supermysigt. Det är ju jättetrevligt att sitta sådär på en filt o snacka skit, äta gott och se barnen ha skoj. Då känns det inte som jag är OP. Man äter ju mer långsamt då på nåt sätt. Kan pilla lite i taget o ingen ser nåt. Alla gör ju så. Bara det att jag inte dricker alkohol. Men nån måste ju köra så mannen kan dricka öl ist. Där o då kändes allt så underbart. På dagen hade jag äntligen vågat sätta på mig min klänning som jag längtat efter. Kände mig fin o ganska smal trots allt.... Sen såg jag kort när jag delar ut paket o så till fröknarna.... FLODHÄST!! Det tar nog ett tag innan jag har den klänningen igen.....


Måste ju bara få säga att vi måste ju har väldens coolaste rektor och bästa lärarna på Skolstaskolan i Enköpingskommun. De har gjort en egen version av Eric Saades Popular. Alla i personalen drar på sig den berömda hansken o kör en sång med dans.Det blev jubel i kyrkan kan jag lova. Alla lärare men framförallt rektor Maria bjöd ju på sig själv till 100%. Hon steg ytterlígare i mina ögon nu. Vi har även blivit valda till bästa skolan i Enköping. Det känns bra. Jag är så GLAD att vi får ha vårat barn där. Hoppas det fortsätter vara lika bra genom alla år.








Lördag fick vi spontanbesök av vänner vi inte träffat på länge. Ingen sa nåt om vikten. De vet inte om att jag gjort det här. Det kan var så också. Jag berättar det inte för alla. Håller magen på o krånglar eller nån undrar varför jag inte dricker till maten eller äter så lite då berättar jag. Men ibland är det bara skönt att låta det vara också. Sen åkte vi till badplatsen 5 minuter bort så dottern fick bada. Jag känner mig fortfarande inte ok med bikinisäsongen än. Önskar det vore mars eller så så jag har ltie mer tid på mig....  På kvällen grillade vi med grannarna. Satt ute till midnatt o det va så underbart. Jag fick ett ryck o gjorde en marängjordgubbstårta. Mumsigt. Det gäller att passa på medans det är färskt. Vi har ju sån tur att 300 meter hemifrån står de o säljer jorgubbar, körsbär, sparris mm mm Så det är bara shoppa loss. Nyttigt är det ju också. Kanske inte i kombination tårta men va f-n... spolleroll!!

Idag söndag blev det lite knepigare med mat. Det blev McD två ggr. en ½ hamburgare dvs köttet o nästan hela överdelen på brödet slank ner x 2 ggr i dag. Ibland har nöden ingen lag. Hellre det än att va utan mat helt o hållet. Sen blev det grönsaker mm till middag hemma sen. Vi va iväg på loppisar o födelsedagkalas igen. Shit va kalasande det är nu.... Varför fyller ingen år i feb mars när det ändå är så tråkigt??!!



Jag har fortfarande ont i halsen o känner mig opigg. Men det värsta är attjag är så hes så jag måste vara tyst. = OMÖJLIGT för en sån som jag. Jag såg en idag på loppisen jag va på som jag känner o VILLE så gärna prata med men orkade inte. Egentligen helt omöjligt men sant. Hoppas det ger sig snart.



Jag har varit ut på min vän Anna Skippers sida idag igen o hittat en rolig BMIräknare. Bildern kanske ser lite konstiga ut men det va lätt att göra iaf. Jag inser nu att jag behöver bara växa 23 cm till på längden så är jag inte överviktig längre.


Jag är inte överviktig - bara underlång!!!!!

Jag är så sugen på att åka på en av hennes matlagningskurser i Turkiet. Jag va på väg förrut, men så fattades det pengar vilket det kanske gör nu med ifs. Men jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar