onsdag 1 juni 2011

1 Juni 2011

Shit va tiden går!!

Redan Juni o jag har inte fått ner ett frö eller en potatis i jorden än. Jag vill inte när det är sånt här skitväder hela tiden.... SUCK!!


Men igår hade vi perfekt väder när vi va med i Blodomloppet! Det va så mysigt. Perfekt väder, härliga vänner o alla va glada runt i kring oss. Det va ca11tusen startande. Vilket va roligt. 5 km promenad. Vi har redan planerat för nästa där barnen kan följa med. Vi hade ju ett stort barn med oss. Men han är ju stor. Vi funderar på Blodomloppet i Västerås i höst. Det va ju jättemysigt med picnic som ICA bjöd på också. Kasnke inte så mycket jag kunde äta men jag lyckades bli mätt iaf. Undrar hur det skulle gå OM, läs OM med de största bkstäver du kan, jag skulle vilja vara med i nåt längre lopp eller så. Då måste jag stanna o äta mitt i. Shit va hungrig jag blev, nästan snurrig i huvudet. Det tog ju ett tag att ta sig in till stan, man ska hitta dit, var e starten?, vänta tills det va våran tur, uppvärmning mm. Sen själva promenaden. Så jag kastade i mig nån macka när vi väl fick maten. Det va nåt mörkt bröd o det gick bra vilket förvånade mig. Vill man bli maratonlöpare så får man väl ha dropp hela vägen runt om man ska palla. Finns det nån viktOP person som tagit sig igenom ett maraton, vasalopp eller dyligt? Utan dropp????? Hör av er så jag får veta.
Nä när min energi är slut så ÄR den S L U T ! ! ! Jag har sagt det förr, men det tål att upprepas för er som ännu inte är OP. Planera era
n mat i tid. Det måste jag fortfarande lära mig.....

Men jag hatar bildbevis. Här ser jag ju ut som en flodhäst igen. USH!! Men åandra isdan har jag inte klätt upp mig inför en promenad. OCH jag va ju där iaf, jag får väl nöja mig med det.
Tror jag drar på mig min svarta klänning idag där jag ser lite smalare ut i.... hahaha!!



Den långledig helgen är fullspäckad. I morrn kommer lekkompis med familj på dagen, på em kommer kompisar o grillar, fredag stan för klippning. ärenden, lämna in bilen, besöka kompisar, lörd sönd Astrid Lindgrens Värld med dom som kommer på torsda fm, sen ska jag hinna packa nån gån också o städa innan gästerna kommer.Måndag va det nåt också som jag inte kommer ihåg nu.
 Idag är det studentfirande, grillkväll hos andra kompisar.... Så nu inväntar jag bara det fina vädret igen.....

Jag blir rätt avis på studenterna. det va en av mina bästa dagar i livet. Jag kom på häromdagen att jag skulle vilja prova min studentklänning igen. Jag tyckte jag va sååå tjock då. (-92)Tänk om jag hade vetat vad som skulle komma senare i livet. Då hade jag nog åkt in på psyket!! Men va visste man om livet när man va 18 år.... Nu skulle jag dö lycklig om jag såg ut som jag gjorde då.
Undrar om jag överhuvudtaget kommer i klänningen. Stänga den är omöjligt men prova vore skoj. Eller inte!


Bjussar er på en bild från 2 juni 1992 när jag tog studenten. Det va INTE lätt att hitta en bild utan min expojkvän hängande på mig... Så man ser inte så bra på den här bilden men lite iaf. Skulle va kul o haft en helbild så man såg hela kroppen.
Jag va hungrig redan då... hahaha! Jag hade ju gått kockutbildningen då.

2 kommentarer:

  1. Men gud vad duktig du är! Och det med droppet, det undrar jag med! :) //Vronkan

    SvaraRadera
  2. Ja det vore ju toppen. Åtminstone mellis som dropp!! :-)

    SvaraRadera