söndag 19 juni 2011

18 Juni 2011

Oj vad tiden rusar fram...

... jag blir fartblind. Jag tycker alltid när juni är på gång att ta slut så har haöva sommaren gått o hösten är snart här. Fast jag har börjat gilla hösten mycket mer nu se senaste åren så i år ser jag fram mot den. Men NU är det sommar!! Även om det är kallt o regningt. Vi har plöjt Harry Potterfilmer igår o idag. Mysigt när man inte är så pigg o orkar nåt mer. En bihåleninflamation nockar en ganska reält även om den här har varigt mild pga att jag tog tag i den i tid. Jag har lärt mig känna igen tecknen nu. Shit va gammal jag låter. Men jag gått o funderat på det bla de sensate dagarna att hur jag börjat känna min kropp på ett annat sätt nu så här på gamla dagar.


Jag har släpat mig igenom två grillfester med min förkylning. Mycket trevligt o roligt. Men det blir jobbigt när man går på sparlåga. Fasen, jag som längtat efter det så länge nu. Det blev ingen skattjakt o lekar jag hade planerat för barnen.Inget superstädat hus heller. Jag valde på o städa o planera skattjakt o sen va helt slut eller ha kalasen.... Det blev helt enkelt ok trots allt. Min man va/är också dunderförkyld. O ni vet ju hur det blir när en man e sjuk= döende!! :-) Så där fick man ju ingen hjälp heller. Jaja, det verkade som alla hade trevligt iaf. Men när alla hade gått gick luften ur mig. Jag gicka o la mig kl 10 på torsadgskvällen. När hände DET sist!! Då är jag sjuk kan jag säga. Jag är iaf mycket piggare nu.


Idag har vi äntligen fått ner potatisen i jorden. Mina grönsakslådor  är klara också. Bihålorna gjorde sig påminda när jag stog o planterade o sådde frön med huvudet neråt. Så jag satte fart på min familj så de fick hugga i lite också. Så med lite teamefort så blev det klart. Så det passar väldigt bra att det ska regna i morrn.






Jag har hittat en ny kärlek!! Chris Medina !! Alltså vilken kille. Jag hoppas hans tjej vet o förstår vilken man hon har. DET ÄR KÄRLEK DET!!! Jag älskar äkta kärlek. O man kan ju inte mer än säga annat om det här.. Jag gillade låten direkt när jag hörde den. Jag lyssnar nästan aldrig på texten utan på själva musiken o hittar små grejer jag gillar sen flyter texten på bara på nåt sätt. Men här började jag lyssna på hans text, sen när jag fick höra den riktiga historien kring låten.... Fan, nu får jag tårar i ögonen av att bara tänka på det. Har du inte hört den, LYSSNA!! Noga!

http://www.youtube.com/watch?v=nQY4dIxY1H4



Jag har fått ett samtal från CFTK nu äntligen. Ett mycket givande samtal må jag säga. Jag sa igen vad jag tyckte. Så jag hoppas att det har gått fram att de borde sköta sin eftervård bättre.
Det va några bra tips bla att även sluta med kalciumtabletterna. Järnet har jag redan slutat med. Min toabesök har blivigt något bättre nu. Hoppas på ytterligare bättring så småning om. Det känns inte som det är så där hårt i magen nu iaf. Måste även ta tag i vätskeintaget lite bättre.
Jag har fått reda på datum för vår Livsstilsskola som blir den 10/11 september. Vilket jag ser fram mot jättemycket. Hoppas det dyker upp ett gäng som jag känner igen från OP dagarna. Det va ett gäng med mysiga tjejer o killar.


Visstja, jag har ju gått o blivit med nytt jobb!!! En liten petitess i livet är ju jobbet, hahaha!!! Jag ska bli dagmamma fast på kvällen till en 6 årig flicka. Hennes mamma jobbar länge så jag kommer hämta henne o min dotter på samma fritids. Hon stannar till ca 22tiden hos oss. Så man kan säga att vi ska få ett barn till i familjen. Det kommer även bli en del helger. Min dotter ser väldigt mycket fram mot det också. Så jag hoppas o tror det kommer gå jättebra. Vilekt känns skönt. Även om det är ett lågavlönat kommunjobb så är det ändå ett jobb o några kronor till i hushållskassan. Det funkar ju även med mitt riktiga jobb som fotograf. Jag vägrar ju ge upp det trots att vi fotografer ligger pyrt till i dagens digitalsamhälle. TYVÄRR!!! Det är int elätt att klara sig när nya fotografer kommer ut o inte tar betalt ordentligt för sina jobb, alla har egna digitalkameror mm mm Jag är bara glad att kunna fortsätta när jag ser o hör en del kolegor i branchen måste sluta o stänga igen sina företag.
Jag kommer även att få jobba på den resturangen/B&B/konferanscentret mm som jag jobbade på i julas. De serverar ett fint julbord. Jag kommer åter igen vara kock där i år. Det är så lyxigt att få jobba bara 5 minuter bort o samtidigt trivas. Jag är ju van att kuska runt halva sverige iom att jag har hela mellansverige som arbetsplats. Alla de här 3 jobben ska o bör gå ihop. Tyvärr blir d elite ihopklumpade ett tag nu på hösten o innan jul. Men jag är van. Antingen så mycket jobb att jag knappt hinner andas eller inget!! Det är mitt liv¨på en liten pinne det. Men jag gillar det ändå. Jag har märkt att jag är ingen 8-16 människa. Lite bättre betalt bar så vore det aldeles utmärkt.


Jag håller på o planerar en Thailandresa i vinter. Det finns ju så många hotell o välja på.... Jag blir lätt förvirrad känner jag. Vi har fått tips av kompisar på ett hotell. Men nu hittade jag ett nytt precis bredvid o kan inte glömma det... Tror ni kommunen som precis ska anställa mig har lust o pyttsa in sådär 20tusen extra som start??? Då vill jag hemsk gärna ha det där hotellet på Koh Lanta med pool precis utanför terassen. ca 2 m till poolen!! Kan det bli bättre. Så nu börjar vi fundera på om vi verkligen ska ner dit. Det finns ju så mycket att välja på juh!!! I landsproblem, jag vet! Men jag tycker att vi är värda att åka iväg o fira att jag har en mycket snyggare o välmående kropp då och att jag ahr världens bästa lilla familj. Man kanske skulle köpa en lott i morrn.....
Har du nåt bra tips på hotell i Thailand???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar