tisdag 7 juni 2011

7 Juni 2011

Hemma med sjukt barn idag igen... Det ska bli spännade o se om jag blir smittad. Jag vet inte hur immunförsvaret är längre. Kan det bli sämre iom OP?? Ingen aning!

Men det har blivit lite gjort i trädgården ist. Vi har varit inne på dagen o ute på emkvällen när det blivit svalare. Jag har planterat blommor o förberett inför frö-i-sättning. Det är ju inte klokt att de inte är nere i jorden redan....


Det kanske är så enkelt varför jag inte går ner nåt, ont i kroppen, ont i ryggen, samlar vätska mm + sån mensvärk. Det kanske bara är den roliga veckan på G. Det är ju lite svårt att veta när man inte fått koll på den fastän jag är 36 år gammal!!! Den beter sig på samma sätt som när den kom för en härrans massa år sen. Man blir inte klok på det.... Men jag vill INTEEEE jag hatar dessa dagar varje gång. Om man bara kunde blöda lite så va det bra. Men måste man bli sjuk varje gång????  Men jag tycker det har blivit värre sen Op. Händer det något med hormonerna tro? 
Jag hade gått upp 4-5hg på morgonen. Sen hade jag gått ner de på em efter jag ätit o duckigt.... Underligt! Alltså måste det va vätskesamlingar i kroppen. Jag känner mig helt svullen i kroppen.
Jag har ju fått massa finnar också. Jag kan få någon då o då, sk ungdomsfinne eftersom jag e såå ung! Men inte på det här viset.




Så här känner jag mig nu!! Hur fan kan det bli så när jag gått ner nästan 21 kilo!!!!!

Det kanske beror på att jag inte tränat på så länge heller. Min kropp OCH knopp mår så bra av att träna. Jag hatar att mina kroppsdelar inte pallar med trycket när jag väl kommer i gång....


Jordgubbar funkar bättre att äta nu tycker jag. Det svider inte i magen lika mycket. Men jag tror inte jag ska utmana ödet för mycket. Men några här o där iaf. Det är ju sommar. Det blir ju ingen sommar utan gubbar. Får man lite glass till så blir det ju inte så surt i magsäcken.




Sen undrar jag hur jag kan få i mig nästan ett helt litet winerbröd men inte vanlig smörgås? Är det fortfarande sockret som spelar över alla andra känslor o behov i kroppen? 

1 kommentar:

  1. Men visst är det konstigt att man känner sig så otroligt tjock fast man gått ner så mycket?? Står oxå stilla i vikt nu så jag MÅSTE börja träna men det är lättare sagt än gjort... Hoppas att du känner dig bättre snart och kan komma igång med träningen, du mår ju så bra av det. Finns det något som du skulle kunna göra på gymmet? Cykla, gå på gåband? Simma kanske, men inte roligt när man har mens.. Kram Linda

    SvaraRadera