måndag 6 juni 2011

6 Juni 2011


Hurra för Sverige. Detta underbara land på många sätt. Bara senast nu i helgen när vi passerat så mycket fint på vägen till o från Vimmerby. Det är ju fantastiskt vackert när man ser alla fina blommor o grönt längs med vägen.

UNDERBART!!

Nu har vi varit inne hela dagen för dottern har blivit dunderförkyld o har 39gr feber. Vi firar sverige framför tvn ist!!









Helgen har varit bra må jag säga. Vi stannade i Söderköping på Smultronstället. Har ni inte varit där - ÅK!!! Det är fantastiska glassar. Men ät inte innnan. manblir så mätt. Min är den höga glassen. Det fanns en färdig Laktosfri. Underbart att bara kunna beställa utan att krångla. Men jag orkade ju inte ens hälften. Dyrt JA, gott JA!! Vi strosade lite där ett tag. Jag älskar den staden. Det blir nog ett stop till i år där...

Maten har funkat ok. Jag gick in på lilla ICA Vimmerby o kolla vad jag kunde ha med mig i väskan. Jag hittade ölkorv med mild smak. Det funkade bra. De kan ju ligga i väskan o blir inte dålig i värmen. Man får tugga den ordentligt bara. Jag tog även med ett extra kokt ägg från frukosten. Tyckte jag kunde det eftersom jag fick betala för vuxenportion. Inne på ALV så fanns det jättegod grillad korv jag kunde klämm ai mig på stående fot. De andra åt ju pannkakasbuffé.... Snyft va gott det såg ut. Jag provade deras supergoda hemmagjorda jordgubbssylt. Tror det va den godaste jag ätit nån gång. Men det är inte lätt att försöka matcha in allas olika behov av näringsintag när man har olika sätt att ha det i vardagen. Det löste ju sig tillslut men det kunde ha flytit på bättre. På vägen hem stannade vi på McD. Det funkar bra att äta en hamburgare. Inget bröd nästan men bara köttet. Däremot undrar jag om magen inte gillar saltgurkan. För köttet är ju bara 100% nöt o proteiner. Det brukar bli bra. Brödet är ju såå gått men jag får bara smaka lite på det för smaken. Men jag orkar inga morötter, fries eller så.


Däremot har jag börjat fundera på min kroppsstorlek igen. Mycket. Jag känner mig inte smal längre som jag gjorde förrut. Funderar på om det kan vara pga att jag tycker att jag har ju faktiskt gått ner nästan 21 kilo. Då BORDE man vara smal.... Men sen när jag ser mig i spegeln eller jag står bredvid folk så bara känns det som vanligt igen. Deppigt värre må jag säga. Jag tycker jag borde vara mindre än vad jag är.... Men samtidigt så vet jag ju att det är lika mycket kvar nästan. Jag vill att det ska gå snabbare. Känns som man stampar på samma ställe bara. Det är ju inte direkt som på bilden jag vill bli. Men båda tjejerna ihop i samma kropp kanske är lagom.....
Jag oroar mig för bikinidags snart. Jag har köpt en som passar men sen ska jag vågata av mig också. Den nojan sitter ju djuuuupt rotad. Men nu är det andra nojor ist. Att allt ska dallra e ju inte vackert trots viktnergång.

Jag har haft mina jobbiga bajsdagar igen. Jag känner hur tung i magen jag blir. Inget kommer ut. Sen kommer bara lite men jag känner hur det borde komma ut mer. Sen idag när jag väntat flera dagar på att det ska komma ut så sprutlackerar jag toan IGEN!! Ska det verkligen ta1,5 v mellan toabesöken o på det sättet.....

1 kommentar:

  1. Smultronstället i Söderköping är super men det va många år sen jag va där. Känner mig inte heller smal längre utan som förut.. Har fuskat jättemycket med maten och inte alls ätit bra och tom gått upp några hg nu. Kunde ju inte äta alls förut men nu kan jag äta godis, kakor mm och då vräker jag i mig i stället. Gamla ovanor är svåra att ändra på. Provade pannkakor i går och det funkade helt ok för mig men inte helt optimalt. Hoppas att du får ordning på bajseriet det är inte kul att inte få gå på toa. Jag kan inte gå varje dag sen op men kanske varannan. Kram Linda

    SvaraRadera