söndag 26 juni 2011

26Juni 2011

Oj vad mycket som händer samtidigt.

Midsommaren har varit bra. Men nåt hände som inte hänt förrut. Jag höll på o svimma!! På riktigt. Det bara snurrade i skallen men jag han ändå tänka på om jag skulle falla med knäna eller rumpan först ner i gruset. Men jag klarade av att gå 10 steg till att sätta mig ner. Så jobbig känsla. Det tog nästan 1 timme att återhämta mig. Det va energibrist!!! Vi hade ju klivit upp tidigt, sen brunch, sen va det dags för att åka den lövade kärran som vi gör alla år. Jag fick inte i mig nå mat nästan. O ingen dricka. Men jag kände ingen hunger vilket jag brukar göra. jg fick i mig en hel del popcorn. Men sen åt jag hela kvällen nästan. Jag mådde bra och va uppe halva natten som man ska på midsommar. Jag har lärt mig min läxa för det där va inte skoj kan jag lova. Fast jag åker ju inte en skakande kärra i flera timmar så ofta iaf.









Jag tycker jag har fått mer halsbränna än på länge de senaste dagarna. Kan det bero på massa grillat? Att det är varmare o jag inte får i mig tillräckligt med vätska? Att jag äter mer grönsaker än på länge? Tja..... vet inte!!



Vi har bokat resa till Thailand nu!!!! UNDERBART ska det bli. Vi åker 10 februari-4 mars 2012. Vi har inte varit på en riktig solsemester på 7-8 år pga av mig. För jag inte har velat ligga som en strandad vitval på stranden. Men nuså.... Jag längtar så mycket. Flygbiljetten är bokad. Det dealas med hotellen nu. Jag får nog ge mig på det finaste hotellet iaf. Det blir för dyrt. Men det kommer bli bra iaf. Det är jag helt säker på. Jag hoppas det blir det här hotellet ist.


Det har bara varit fullt upp med allt möjligt den senaste tiden inför midsommar mm. Jag jobbade igår, midsommardagen, och jag hade sånt flyt att ösregnet gav upp under vigseln så vi kunde ta deras bröllopsbilder utomhus som de önskat. Det va en långfotografreing men jag lyckades tajma maten perfekt för att orka. 4 timmar av FULL koncentration utan rast gick bra. Jag han få i mig ett par klunkar saft mitt i nånstans. Baconmuffins är ju underbart.





Jag gjorde baconmuffins häromdagen. Vilket va perfekt att ha med sig eftersom man äter dom kalla. Jag fick tips om det på lite olika håll. Men gjorde mitt eget recept iaf. Kan ju aldrig hålla mig helt till recept. De blev iaf supergoda. Jag kanske ska gå nero ta den sista nu..... Det suger ju lite i mattarmen nu!!





Idag har jag stått på loppis o sålt MASSOR med saker. Vi tjänade en reäl hacka i var. Dottern sålde massor av sina leksaker o jag massa annat krafs. Det funkar väldigt bra när man kan sitta o småäta lite när man vill. Undrar hur man skulle må om man måste sitta i kassan eller nåt annat jobb där man inte kan stoppa nåt i munnen när man behöver.... Mat o sovklockan är liksom inbuggd helt gratis. Sen skulle man ju vara som skalman o bara göra det när man behöver. Vore ju underbart.


Fast jag blir lite orolig för att jag inte går ner nåt nu. Står bara still. Det är ju många kilon kvar..... Undrar hur många dagar man måste fylla i matdagbok om man ringer till Tina på CFTK? Nån som vet?

5 kommentarer:

  1. Åh! Kan man få recept på baconmuffins? Låter som ett toppenmellis!

    SvaraRadera
  2. Jag får i mig för lite proteiner men vet inte hur jag ska få i mig mer.. Har testat olika proteinpulver men alla smakar bläää så det funkar inte. Funderar oxå på att kontakta Tina.

    SvaraRadera
  3. Ingägget va från mig :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Inlägget ska det stå!!!! Inget blir rätt idag ;)

    SvaraRadera
  5. Vill oxå ha recepten på baconmuffins :-)

    SvaraRadera