fredag 6 januari 2012

6 Januari 2012

Pinne!! Jag??

Bäst som jag stog i bara underkläder efter att ha duschat igår, så kommer min dotter in i badrummet. Hon utbrister: - Men mamma, du ser ju ut som en pinne!!! -Va gör jag? - Ja, med tuttar!!! Så är det att ha en 7åring. Undrar vad hon tänkte på för pinne.... En slät fin välsvavad eller en knölig lite mossig pinne från skogen? Jag vill nog inte veta det hahahaha!!


Nu är jag ner på 66 prick. Så minus 31 kilo. 82% gjorda. Det tar sig sa mordbrännaren! Det närmar sig ju 1 årsdagen. På tisdag. Kan inte fatta hur snabbt det gått ändå.
Jag funderar massor på vad jag vill med mitt liv också, Vad kommer bli bäst för mig och min familj? Vad kan jag? Vad vill jag? Allt är som köttfärs i knoppen just nu.....


I förrgår träffade jag en av forskarna som leder studien jag är med i. Jag ska få äta omelett o röntksas var 5e minut. De ska se hur snabbt det gårigenom magsäcken. Jag berättade även om att min IBS har blivit så mycket bättre sen OPn. Han berättade att de hade tagit fram några hormoner som tydligen utvecklas när man går ner i vikt ( de slutar tillverkas när man är överviktig tydligen om jag förstog rätt)  o gett till IBS patienter. De hade blivit bra eller åtminstoner bättre. jag tyckte det va väldigt intresssant faktiskt. Jag har ju bara haft ont magen ett fåtal ggr sen OPn. Vilket är fantastiskt. Va mycket andra saker so mkommer med OPn. Som jag sa till honom så är vikt nedgången sekundär på nåt vis. Livskvaliteten är det mest faschinerande med alltihop. Visst ingår viktnedgången blan allt, men i slutänden är det viktigast att må bra o tycka om sig själv och sitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar