onsdag 25 januari 2012

25 Januari 2012

Kan informera att om man äter mycket tomater blir man risig i magen!! Jag klämde i mig en hel låda med små coctailtomater typ. Nåt ny sort. Det är ju som godis. Jag hade ju kvällen framför tvn o en låda tomater och salt, Mums. Alltihopa slank ner. Men oooh va bubblig o gasig i magen jag blev. Ändå sitter jag o är sugen på  mer. tur att det inte va choklad eller så iaf. Önskar jag kunde bli sugen på mer gröna grönsaker som jag behöver... Jag har ätit broccoli idag iaf. Alltid nåt. Lite baconlindade harrykuverts kasnke vore gott ifs! Men de är godast att grillas. Eller på plankstek. Kanske ska ringa mamma. Hon har både plankor o bra på att laga mat. Gott gott!


Det händer inte så mycket här annars. Jag går o myser av att jag nått mina mål, jobbar, tar hand om familjen, grejar lite innan resan. Inte så spännande direkt. Plockar undan efter julen. Funderar en del på om/vad jag ska sy upp för klänningar i Thailand. Funderar på lite renoveringar i huset. Nästa projekt blir nog tre rum eller 4 rum. Det ska struktureras upp, byta runt saker i några rum så blir det som nytt. 1 rum (tvrummet nere) helt från noll. Tak, väggar, golv, möbler, gardiner mm. Ett rum ett dörrhål ska täckas för, målas tak o väggar mm. Så det pågår en del i skallen för att få till det. Ska nog sysselsätta min käre far snart muhahaha. Vi sliter ut en generation i taget!!


Jo föresten. Är det någon av er som vet om man kan köpa typ korv, ägg mm dvs proteiner på Arlanda när man kommit innanför tullen. Jag har ju kommit på att sitta 12-13 timmar på ett flyg med bara flygplansmat kommer inte funka. Jag måste ha mer proteiner. Mackor mm går inte så bra. Det blir bara en klump i magen. Jag kan inte äta mig mätt på godis som jag kunde förr för då mår jag illa. Lite chips o sånt kan jag äta, men inte om jag blir tokhungrig. OCH naturligtvis kommer det säkert vara mat jag inte gillar + att det är en massa laktos som jag inte klarar av. Jag kan nämligen aldrig sova på flygplan. Så eftersom jag sitter vaken kommer jag bli hungrig snabbare. Jag kollade tullens listor och ägg får man tex inte ta in. Men jag funderar på typ vakumförpackad ölkorv o sånt?? Magen klarar av det. Men klarar tullen det? Så de inte tror att jag ska ta livet av nån med dom!! 15 dagar kvar..... Tjohooo!! Ny bikini inhandlad också!

4 kommentarer:

  1. Jag köpte med mig smoothies, från barnmatshyllan, men vet inte om de innehåller lactos eller så. Räknas som barnmat och det får man ta med. Inte så mkt socker heller. Finns ju ett fik på Arlanda men dåliga öppettider, där sålde de kokt ägg iaf. Jag hade också med mig ett heeeeelt gäng proteinbars som funkar fin fint för mig, och så köpte jag bananer i pressbyrån på Arlanda. Hopopas du fått lite tips!

    SvaraRadera
  2. Jag undrar varför det har blivit februari i dina rubriker? Är du otålig och vill frmåt?

    SvaraRadera
  3. Ok tack! Ja jag hittar nog nåt därinne tror jag.

    Nu har jag fixat februarifråga. hahaha ja jag kanske hade lite bråttom. En av sakerna när mna är ordblind o senil!!

    //Angelica

    SvaraRadera
  4. Kan du inte köpa nutrilett bars? De är supermättande och smidiga att ha med sig. jag har alltid några i handväskan när det krisar. De är jättegoda oxÅ =)

    SvaraRadera