tisdag 10 januari 2012

10 Januari 2012

Ett år har gått!!

Kan inte fatta att jag just nu va inne på CFTK o låg på operationsbordet  o låg med massa instrument istoppade i kroppen. Men tänk så bra det blev. Jag ångrar inte en sekund av detta underbara år.

Jag har gått ner 31,6 kilo, minskat från stl 50-52 till 38-40. Jag orkar leka med mitt barn. Har minskat mina migränanfall från snitt på 6 dagar i veckan till NOLL!! Min IBS är så himla mycket bättre. Har haft ytterst få dagar jag har haft ont i magen. Max 5 ggr på detta år. Exém/utslag på huden  knappt existerande längre. Nästan ingen svamp i underlivet.  Jag ska åka på solsemester snart vilket är stort. Hela min familj har ju fått lida av att jag inte velat visa mig på stranden som en strandad vitval.  Men nu är steget taget. Jag får ifs lätt panik av att tänka på att gå runt i bikini, men jag hoppas jag vänjer mig efter ett par dagar. Jag älskar även mina benknotor som tittar fram. Nyckelbenen som syns hela tiden nu, höftbenen som putar ut när jag ligger ner, handlederna som syns hela tiden.

Jag kommer i gamla kläder som jag inte kunnat ha på många år. De hänger inte med i modet men jag kan ha dom om jag vill. Men de åker i ”gebortsäckarna” så fort jag kommit i dom. Nån annan som inte har nåt alls har mer användning av dom. Jag har köpt sjuuuukt mycket kläder det här året. Roligt men dyrt. Jag kommer i mina vigselringar igen. Problemet är bara att nu är de förstora!! Så jag måste åka till Guldsmeden o ta in dom. Så nu får jag ha några andra ringar så jag inte ser ogift ut….

Tankebanorna är helt annorlunda. Jag har inte mina dumma ”hjärnspöken” längre som talar om för mig hur dålig jag va, varför sitter du här ist för o träna, varför jag äter si o så mm. Det hade jag HELA tiden. När de försvann fick jag så mycket mer tid för andra positiva tankar. Jag har hopp om framtiden och livet. Jag känner mig som en helt ok person. Jag hade alldeles för många tankar om döden förr. Nu vill jag bara leva. Länge!!
Jag äter precis det jag vill. Jag undviker inget speciellt fatiskt. Jag har ju mitt laktos, gluten, nötter mm allergier sen förr. En del av dom har faktiskt blivit bättre. Ska bli intressant o se va pollensesongen erbjuder i år. OM det också ev kan ha blivit bättre….  
Tankarna kan vara att jag är så sugen på tex en chokladbit. Men kroppen säger till mig på nåt sätt att äta ex ett ägg ist. Känns helt konstigt men det är sant. DET för mig är så viktigt. Jag kan sen när jag fått i mig ägget kanske pilla i mig en liten chokladbit också. Förr hade jag ätit halva chokladkakan till mellis ist. Eller tryckt i mig den precis innan middagen. Jag kan inte äta banan- det blir för slirigt i magsäcken. Riktigt stark mat- men det gillade jag inte innan heller. En del soppor som köttsoppa på buljong- det blir som att äta o dricka samtidigt vilket inte går bra alls. Gröt med mjölk är samma sak ungefär.   


Jag brukar sammanfatta det hela så här. Vi valde mellan att köpa en ny fru eller ny bil. Vi valde ny bil. Men frun blev så pigg att hon orkade ta ett annat jobb. Så nu har vi både ny fru OCH ny bil!!

Det va lääänge sedan jag mådde så här fantastiskt bra. Kan inte fatta va lyxigt liv jag har nu.

Stor kram till er från lilla mig!!





I morrn kommer det bilder. Det har varit lite mycket idag.

2 kommentarer:

  1. Jag har följt din blogg ett tag och även jag gjort en sleeve i oktober 2011. Vilken fantastisk viktresa du gjort! Du ser strålande ut. Ser fram emot den dagen jag själv kommer i en stl.38-40 (vilket jag hoppas inte är så långt bort). :-) Fortsätt njuta av ditt nya jag och lycka till framöver!

    /Marianne

    SvaraRadera
  2. Oh tack! Va roligt att du också har gjort en OP. Ja du ska se att SNART är du där också...
    Lycka till.
    Kram Angelica

    SvaraRadera