tisdag 29 november 2011

29 November 2011

Vad önskar du dig i julklapp?

Jag önskar mig TID!! Var tar den vägen? Jobbar för mycket helt enkelt.

Nu är iaf huset pyntat helt inför julen. 22 ljusstakar o 12 stjärnor är uppe, nya gariner i alla 23 fönster, alla tomtar mm står på plats. Nu inväntar jag julstämningen.... Bilden är från förra året när vi hade snö! Nu är det bara tråkväder juh.
Har även haft födelsedag kalas för släkt o vänner. Man hinner ju inte äta som man ska när man ska underhålla alla. Men det funkade ok iaf.

Jag har lärt mig att jag inte mår så bra av att äta gröt o soppa. Det blir för blaskigt i magen på nåt sätt. Lite gröt till mellis funkar men inte som frukost eller så. Jag måste ha mer energi helt enkelt. Mer proteiner. Men då har jag lärt mig det iaf.

Just nu har jag för mycket privata problem som suger musten ur mig. Kan inte säga mer än SLÄKTEN ÄR VÄRST!!! helt enkelt! Önskar jag hade pengar att åka till min svägerska i Australien över julen....  Det är intressant o se vad som händer med ätandet. Trodde jag skulle äta mer som jag alltid har gjor eftersom jag alltid varit en känsloätare. Men det har gått bra. Det blev lite tvärtom fatiskt. Jag åt lite för lite men det gjorde kroppen mig klar på att det inte gick att gå o lägga sig med för lite energi i kroppen. Så jag åt i kapp på kvällen kan man säga.






Annars jobbar jag hela tiden. 8-16 som kock på Djurby Gård i köket där det serveras julbord. Sen 16-22 som dagmamma.+ därimellan lite fotograferingssamtal mm. En o en annan fotografering också på mina lediga timmar jag har. SÅ jag önskar mig mer tid i julklapp helt enkelt. Men efter jul har jag bara dagmammajobbet. SEN är det ju även dags för Thailandsresan... Drygt 2 månader kvar. 2 av 3 hotell är bokade. Jag längtar att jag nästan kan gråta av lycka när jag tänker på det!!
Mitt hjärta mår inte så bra nu. För en del år en stressade jag sönder min muskler runt hjärtat. Det dyker upp igen när jag blir för negativt stressad. Jag älska stress när den är positivt - jag jobbar som bäst när det är mycket. Men inte den här psykiska.... Då blir det negativ stress.


Japp det va ett snabbinlägg. Bara så ni vet att jag lever!!
Visstja, klev på vågen i mors. 67.8 väger jag nu. Lycklig? JAAA!!! Ändå har jag inte hunnit träna på länge nu. Men jag måsr så bra i kroppen nu. Men måste träna lite så skinnet hänger med bara. Nu har jag gått ner drygt 29 kilo o har bara mindre än 9 kilo kvar. Helt galet bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar