onsdag 5 september 2012

5 September 2012

Livet är lite kaosartat må jag säga!!

Tänk att en så liten kan ta så mycket tid. MEN så fantastisk han är. Underbart att få ha honom hos oss. Hoppas att det löser sig med lite mer rutiner snart. Börjar få smått PANIK över hur jag ska klara att ha vanligt fotoschema + dagmamma om en månad.... Två heltidstjänster och en liten kille och en stor tjej. Sen har ju mannen nytt jobb också så den här hösten blir ett  spännande äventyr. Jaja, det blir väl förhoppningsvis bättre när rutinerna löser sig lite mer och att jag har läkt ihop lite mer.

Jag är en extra lycklig mamma idag. Vi har kollat Morris njure o njurbäcken. HAN ÄR FRISK!!!! INGET ÄR FEL!!!! Underbart o fantastiskt på alla sätt o vis. ajg va faktiskt inte så orolig, men nu är det klart att allt är lugnt.




Nåt som verkligen gör mig glad är att jag redan gått ner 8,5 kilo redan! Redan på förlossningen gick jag ner 6 kilo. Så hälften är gjort tills jag är plus/minus noll. Sen är det de 6 sista kilona kvar. Jag hoppas jag kan få lite gratishjälp med att åtminstone komma under 70 kilo utan att behöva kämpa. Jag är VÄRD det tycker jag. Med tanke på hur jag har slitit ända sen förra graviditeten. Men går det i den här takten så är jag mer än lycklig. Jag ska försöka ta nåt kort så får ni se slappmagen hahaha, ingen vacker syn. MEn det kunde vara värre och jag trodde det skulle vara värre faktiskt. Jag började ju graviditeten på 64,8 kilo. Målet är 59 kilo.


Ärret håller på o guckar sig lite nu efter jag tog bort klamrarna. Så fort jag anstränger mig lite så känns det reält i magen. Vi har varit på lite shopping idag när vi ändå va i stan. Jag känner det nu i magmusklerna som knappt finns men ändå finns därunder nån stans.Jag har även börjat smörja med den där dyra ärrsalvan som har diskuterats ska vara så bra. Så jag hoppas den hjälper lite. Men det har blivit lite hårsäcksinflamationer där en del klamrar har suttit vilket är lite jobbigt.



4 kommentarer:

  1. Vad var det jag saaaa!! Det här kommer att gå jättebra :-) Bra kost, amning och promenader kommer att få bort de sista kilona oxå ;)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. JA än så länge går det ju bra. Men det där med bra kost... ja det kanske kommer sen. Nu är det mest mackor o skit. Bara jag får i mig nåt.

    Kram A

    SvaraRadera
  3. Precis, bara du äter nåt. Du vet ju hur du ska göra sen när du är lite mer i balans och innan graviditeten så gick det ju jätte bra :) Jag har skrivit in mig igen men tar det inte så allvarligt utan behöver mest insperation och det hjälper jätte mycket att skriva upp allt jag äter för då blir det svårare att fuska...;) Hade gått ner 0,7 kg förra veckan så vi får se vad vågen säger på tisdag. Låg lågt under sommaren och åt ALLT och drack massor med vin men har gått ner 2,4 kg sen jag skrev in mig första gången i början av juni tror jag det var.. Mannen har oxå skrivit in sig och han kommer nog att rasa i vikt. Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Låter jättebra. Ja det gäller ju att hitta sin grej. Det kommer bli bra det där. Vi kämpar på helt enkelt.

    Kram A

    SvaraRadera