måndag 24 september 2012

24 September 2012

TRÖTT!!


Igår när jag följde med dottern på simning som hon har börjat på, tittade ajg mig i spegeln och tänkte: -Men det ser ut som jag inte sovit på 4 veckor. O tänk, det har jag inte juh!! Ändå tycker jag att det känns lättare den här gången på nåt vis. Men att få sova kanske bara 5 timmar i sträck vore en dröm tycker jag. Va utvilad jag skulle vara!! Morris är lite sjuk så han rosslar och kräks så jag vågar i´nte lägga ifrån mig honom riktigt. + att han fortfarande har sina andningsuppehåll. Det gör att han sover PÅ mig för att jag ska känna när han slutar andas. Det gick  bra ett tag att sova mellan oss tills han blev sjuk. Jag önskar han kunde hosta upp slemmet bara så va det klart.



Jag mår inte bra heller. I fredagskväll va jag upp till gynakuten. Jag har så sjukt ot i magen hela tiden. Det känns inte rätt. Men som vanligt får man ju ingen hjälp. Det berodde på förstoppningen trodde hon!!! Gahhh va irriterad jag blir. Jag glömde bort hälften jag skulle fråga om för jag försökte förstå vad hon sa. Inte lätt med svenskan ibland. Så nu vet jag inte hur de skulle göra med urinvägsinfektionen. Skulle de skicka på odling eler ej? När får jag svar för det gör ont som fan när jag kissar. Men det va ingen infektion iaf sa hon. Men nått är fel med livmodern och musklerna i magen. Jag ska på koll med Morris i morrn så jag ska fråga om hon kan hjälpa. Det är just sånna här saker som gör att jag INTE åker till sjukhuset. Jag har ju levt med mag o tarmsmärtor sen jag va 13 år. Så jag känner skillnad. Jag LOVAR, även om jag inte är läkare. Så att åka hem o fortsätta med laxermedicinen har inte hjälpt ett dugg. Där va den fredagkvällen....




Det går sin lilla gång här hemma. ajg är mest stressad över att börja jobba på måndag igen. Dagmammajobbet börjar då. Måndagen efter har jag första fotograferingen. Fattar inte hur det ska gå till med min onda magen. Det känns ltie lättare nu när han inte ammar längre iaf. Men resten av kroppen känns inte ok. + om jag inte får sova på nätterna. Nu kan jag ju ta honom eftersom jag kan gå hemma som en zombie. Men sen ska ajg ju vara pigg o frisk o skoja runt hela dagarna.... Fast det är ju så att jag är mästare på att älta jobbiga saker innan o göra dom till extra jobbiga innan jag ens provat!!



Viktnedgången stannade av direkt när ajg slutade amma. Det är ju SYND!! Så det är fortfarande 7 kilo kvar. Det va roligare när det bara rasade utan att ajg behövde göra nåt....

2 kommentarer:

  1. Va fin han är lilla skrutten :-)
    Du måste kolla magsmärtorna när du går till läkaren annars får du åka in till akuten igen, låter inte alls bra :( När du kan börja med promenader mm så kommer viktminskningen att sätta fart igen. Men ta det lugnt du har ju precis fött honom och 7 kg plus efter så kort tid är ingenting, du fixar det här. Jag ska nog teckna SATS kort den här veckan, gick över till friskis & Svettis men är inte alls nöjd så jag går nog tillbaka. Jobbet betalar 4000:- och kortet kostar 5882:- så 1882:- för ett år känns bra. De har dessutom ett efbjudande nu så man får ett 8 veckors program uppbyggt av en personlig tränare som man träffar 3 ggr. Bra deal!!
    Krya på er!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Låter bra att träna. Jag vill också. Hoppas jag klarar att träna lite fram mot jul ungefär. Jag börjar ju jobba om 2 veckor. Jag får egentligen inte det heller så jag får nöja mig med de lyften antar jag... Men det blir ju tillbaka till Friskis för min del. Vi har ju ett helt nytt o fint ställe här i "stan"

    Kram A

    SvaraRadera