söndag 16 september 2012

16 September 2012

Nu är det klart!!

SLUTAMMAT för min del. På bara några dagar har Morris blivit ett annat barn. Glad när han är vaken. Sover när han sover. Helt underbart!! Han har gått upp ett halft kilo på några dagar bara. JAg har fått piller så amningen ska sluta. Det blir bättre men jag är ganska sjuk. Tror det kan vara nån lite mjälkstockning eller så. Fick min första migrän sen OPn. USH, vaknade ju häromdagen av att jag kräktes. Ett tecken på migrän för min del. Sen har jag lite ont i tänderna o ena örat, ska jag bli förkyld? Snurrig o yr hela tiden. Drömmer om blodpudding vilket jag brukar göra när jag har järnbrist. MEn jag är ändå så förstoppad att jag inte vill äta järntabletter. Ont i kroppen o allmänt slut.

Det är väldigt skönt att få ha vanliga kläder igen iaf. Jag måste bara hitta ett par sköna byxor som inte skaver på såret. Måste shoppa lite alltså...hihi!!

Oh guuuu så skönt det är att sova utan amningsBH!!! Underbara känsla. Ahhhhh....





Bjussar på lite najsiga bilder på en småfläbbig, osminkad, trött småbarnsmorsa.... Jaja det kunde vara värre eftersom det bara gått 20 dagar än. 10,5 kilo ner. Längtar efter att magen ska må bra så jag kan ut o gå o leva normalt. Nackdelen med snitt att det tar så lång tid att läka efteråt. Det märks direkt när jag bara bär ner tvättkorgen tex. att ajg överanstränger mig. Jeg tycker jag ber om hjälp hela tiden om att bära saker. Men ibland måste man ju på nåt sätt för att klara vardagen.
Men i morse kände jag höftbenen igen!! Tjohooo!! Men det sitter en del kvar på höfterna ser jag. Och känner på kläderna också. Provade en del gamla kläder idag. Måste ju ha tag på vanliga BHar igen.
En nackdel med att vara lite smalare än förra gången är att när han lyfter på huvudet o jag håller honom på bröstet. Så slår han pannan i nyckelbenet hela tiden!  jag som älskar mina nyckelben. MEn inte när de hoppar på min son. Nåt jag aldrig tänkt på tidigare.



Min mage är ju helt paj också. Får jättemycket kramper i tarmarna. Känns som tarmvredsaktigt på nåt vis. Mår illa hela tiden o har konstiga känslor i magsäcken. Det känns som bitar som vill upp hela tiden. Det hinner lagom gå över lite när det är dags att äta igen. Så jag är liksom inte sugen på mat men jag är ju hungrig så det är väl bara äta nåt.

1 kommentar:

  1. Förstår verkligen känslan med amningen!! Jag ammade mina lillar några veckor men jag hade sååå ont hela tiden att det inte gick tillslut. Kommer fortfarande ihåg känslan när jag började ge flaskan, så lättad.

    Vilken smalis du har blivit :-) Det kommer att gå superbra för dig att bli av med kilona, bara lite tålamod ;)

    Ha det så bra!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera