tisdag 11 september 2012

11 September 2012

Amning!!

Morris 14 dagar.
 
Det här med amning är inte så lätt som man kan tro. Jag har nu försökt i 15 dagar och nu börjar det ta slut. Ont som FAAN har det gjort och gör ifs fortfarande. Jag kör ju med sån där extra gummitutte för att det inte ska göra såå ont. Men han är aldrig nöjd. Jag sitter i 3 timmar i sträck och han bara gnyr o gnäller. Sover han en stund o vaknar sen så är hen helt vild. Jag har börjat fatta NU att han är ju hungrig. Inte ett sju jävla humör!! Så jag har börjat med ersättning ibland. Ohhhh vilken lyckllig o nöjd pojke jag har då! Han låter så mysig när han äter för han myser ju bara av att bli mätt. Sen sover han lugnt o stilla- LÄNGE. Han är vaken o glad emellanåt. Vilken skillnad. Det enda är att han idisslar o kväljer lite. Igår lag han av en riktig kastspya. Jag lät honom äta för mycket tror jag. Men sen sov han så gott i 3 timmar. MEN.... då kommer man till MEN!!!! Jag har ALDRIG sett ner på mammor som ger sina barn ersättning ist för o amma. Men nu när jag själv är i den här situtionen känner jag mig som en värdelös mamma som inte ens kan ge mitt barn tillräckligt med mat. BVC kommer hem till oss idag på em. Så får jag se vad hon säger.... Ska bli spännande o se om han har gått upp i vikt. Han är fortfarande lite gul också.


Min mage är ju halft paj. Jag får jättemaknip och måste gå på toa NU!! Sen kommer det ut med raketfart. Jag får även lite kramper i magsäcken o det drar ihop sig på nåt sätt. Mår lite illa nästan hela tiden. Tyvärr har det blivit lite mycket mackor o sånt vilket kanske ger sitt svar så här. MEn jag hinner ju inte att stå o laga massa mat.
Det är fortfarande massa kramper o sammandragningar i livmodern. Det känns även som äggstockarna krampar som mensvärk. Helt plötsligt igår började jag störtblöda igen. Jag har ju haft turen denna gång att inte blöda så mycket. Men det ska ju ta ett tag så det är väl bara att hålla ut antar jag.






Morris 11 dagar.
Va typiskt att jag betällde massa dyra amningskläder häromdagen. För tar amningen slut behöver jag ju inte ha sånna kläder. En tröja har jag inte hunnit använda än så jag hoppas jag får skicka tillbaka den. Amningskläder är ju inte de finaste men dyra!! Så jag lider ju inte av det kan jag säga. Jag provade lite av mina gamla byxor men de gjorde för ont på såret. Jag har ju gått ner till 72,8 nu vilket är bra. Men det är ju fläbbigt på magen. Min dotter sa till mig i förrgår: Mamma vilken hängig mage du har. Men den är väldigt platt!! Hahaha, ja vad säger man då? Den ÄR faktiskt inte så hängig, det kunde vara mycket värre. Men i hennes ögon så va det tydligen hängigt....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar