söndag 4 september 2011

4 September 2011

PARTYYYY!!!!

Hela den här helgen har bestått av at fixa trädgårdsfest här hemma. Hela fredagen stog jag o lagade mat. Lördag dag resa partytält sen kom gästerna på em. Serva, springa fram o tillbaka, ut o in, hjälpa, fixa, torka, bära, laga mat, fixa disco till barnen, grilla, mm. Jag sprang som en snorloska heladagen. I klackskor. MEN jag orkade. Det va ju så fantastiskt skönt att bara orka. Det är ju så här jag gillar att ha det. Mycket att göra, massor med folk, prat o skratt. Kan det bli underbarare än att va med sina vänner. Så kom dagen efter.... städa, diska, plocka. Men det gick bra. Tidigare tog jag bara det värsta dagen efter. Sen tog jag lite itaget under resten av veckan. Men nu fixade jag all direkt. Det är sååå SKÖNT att vara tillbaka till mitt gamla vanliga jag som orkar ta tag i saker o ting. Vi va ändå 31 barn o 27 vuxna så det är ju lite o fixa med. Jag har även jobbat under tiden med mitt dagbarn. Nu är det kasnke inte det jobbigaste jobbet här i världen men jag måste ju ändå va på G hela tiden, ha koll var hon är mm. Det är en sån gullig tjej men det är mitt ansvar! Fast bättre jobb än så kan man väl knappast ha va!



Det är ju alltid kul med komentarer. De som säger nåt kommenterar mina smala ben. Så nu blir det till att få bort magen också. Träning träning träning!!! Jag hade ju tänkt att påbörja en sockerfri månad i morrn, Men jag är inte redo känner jag. Hela huset är fullt med rester mm efter festen. Antingen är jag för snål för att bara slänga eller bara nåt annat fel. Jag har inte hunnit förbereda o socker-friat huset än heller. Ska försöka hinna det under veckan.  Det kommer... SNART!!





Nästa helg ska bli väldigt spännade. Då ska jag på "Livsstilsskolan" på CFTK. Jag ser verkligen fram mot det. Jag har så mycket frågor och hoppas att få svar på dom. Jag hoppas även att alla som OP samtidigt som mig är där. Skulle vara så kul att få träffa alla igen.


Nä nu ska jag gå ner o ta lite äppelpaj o vaniljsås. IGEN!! Mumsigt värre. Det är jag värd efter allt spring.

1 kommentar:

  1. Åh, du har verkligen en "feel-good" helg att se fram emot! Jag var på livsstilsskolan i maj och det var en fantastisk helg med mycket insikt, inspiration och underbara möten. Vad jag förstått så har Tina slutat som Dietist och det tycker jag är synd - hon hade en stor del i att göra helgen till ett stort nöje. Jag hoppas den andra dietisten är lika bra! Gå in med öppet sinne och du kommer förhoppningsvis uppleva sessionerna med Sandra lika positivt som jag gjorde! Må gott och ha en riktigt bra helg på CFTK. //NinaPX

    SvaraRadera