onsdag 31 augusti 2011

31 Augusti 2011

Hej jag heter Angelica o är alkoholist!!

Min drug of chiose är cola. Nu är jag fast igen i colaträsket. Det är bara att inse fakta. Jag får hålla mig bort HELT om jag ska klara mig. Nu får jag ju inte i mig de mängder jag fick förr. Men ogår när jag satt framför datorn mm o jobbade hela dagen fick jag ändå i mir 3 glas på hela dagen. Jag kunde inte sova i gårkväll för jag va så nervös o stressad över jobbet som har rivit igång med högtrykssesongen nu. Då låg jag bara o tänkte på glaset som stog kvar i vardagsrummet halvfullt.... Jag va SÅÅÅ nära att gå upp o ta en slurk. Men det är ju så gott. Men magen mår inte så bra av det tyvärr. Det är väl det + att det är massa socker i det som gör att jag inte VILL dricka det. Samtidigt som jag kan tycka att jag faktiskt är värd det ibland, OM jag bara kunde hålla mig till ibland o inte varje dag. Jag dricker inget vin. Jag dricker ingen öl. Ingen sprit. Röker inte. Snusar inte. Knarkar inte. Dricker inte kaffe eller the. Ska jag inte få ha nåt?


Jag hoppade upp lite snabbt på vågen i morse. OJ oj då stog det 72,6 kilo helt plötsligt. Undrar hur min kropp har planerat detta. Skulle få vara skönt att falla några kilo till nu. Jag hade faktiskt räknat kallt med att vara under 70 nu innan fotosesongen va igång. Den började ju idag..... Konstigt hur kroppen delar upp i sin egen takt. Idag va jag in på Lindex o provade ett par helt vanliga svarta byxor som jag provade i stl 44 i våras/försommaren. Fick inte ens igen dom då. Nu va stl 42 perfekt nära på stora. ( Så jag köpte dom!! + lite annat fastän jag egentligen inte har råd just nu. Men vad gör man när man ser lite snygg ut i dom, haha.) Men det har ju inte hänt så mycket på vågen. Inte måttbandet heller tycker jag. Men tydligen så fördelas det på nåt sätt iaf.


Idag när jag jobbade hade jag mina jeans på mig. Men de är ju lite låga så det är jobbigt när man ska ner på marken o krypa nere på barnens nivå. Så det kändes som jag visade rumpan!! Så de blir inga jobbyxor helt enkelt. Men man får väl vara glad om man bara har två skinkor att visa så det inte blir som på bilden!!!!

1 kommentar:

  1. Jag har inte testat Pepsi Max sen operationen och innan drack jag ca 1,5 liter/dag. Vet att jag inte skulle må bra av kolsyran och så vågar jag inte...Mådde så jäkla dåligt när jag va beroende. Känner igen mig i det du berättar med att man tänker på colan. Jag längtade hem från jobbet för att få ta mig ett glas cola och ibland gick jag ner till affären på rasten och köpte mig en flaska. Försök att begränsa dig så att du inte dricker för mycket...Kram Linda

    SvaraRadera