måndag 8 augusti 2011

8 Augusti 2011

Äntligen tillbaka till verkligheten igen.

Vi har varit på semester o haft det bra. Luxemburg o tyskland. Kom hem på natten, packa ny väska, sov 2,5 timme, åkte till Linköping för 2 dagars fotografkonferans, hem träffa bröllopskunder, kalas, packa upp väskor, kräftskiva med grannar, fota bröllop, sova, stå på loppis, mer kalas.... Puh!! Idag är en städdag, komma ikapp lite, förbereda mig mentalt för mitt nya jobb, redigera lite bröllopsbilder mm. Sååå skönt. Dottern tittar på lite film äntligen. Vi har inte tittat på tv på flera veckor. Inte haft datorn i närheten har varit så underbart skönt. Inte telefonen på heller. UNDERBART. Det kallas semester tror jag! Jag har ju så svårt att slappna av så det är välbehövligt för mig o ha dator o telefonpaus då.

Jag ska börja o berätta om mina två bästa minnen på semestern. Vilka kan verka fåniga för folk som aldrig har haft viktproblem.
1, Jag kom i en gunga!!!!!!!!!!!!!!! Jag va så glad att jag grina en skvätt för o va helt ärlig. Det är en sån otrolig känsla att bara få vara vanlig. Jag lekte o lekt med alla saker i parken. Det är en sån fin park mitt i Luxemburgsstad. De har massa vattenlek mm också. Jag o dottern for runt o gjorde allt. Hon va så himla lycklig att jag lekte med henne också. Hon sa det flera gånger under tiden. Det värmer så i hjärtat. Förra våren vi va där satt jag mest o tittade på o tog fart på henne när HON gungade. Men nu kan jag OM jag vill också göra allt igen. Slippa bli förnedrad att kettingarna gräver in sig i fettet o det gör ont. Att komma in i tunlar o sånt. Tänk att nåt så lite kan göra en så glad.

2, Attknäppa på sig bältet på flyget o man får dra åt o dra åt o dra åt..... Det blir liksom kvar en bit på tampen när spännent gått i  lås. Underbara känsla. Det va en  man längre fram som fick en sån där extra tamp för han va för tjock. Riktigt så långt har det aldrig gått för mig. Skulle det ha hänt så skulle jag aldrig ha flygit, det är jag säker på. För mig skulle det va FÖR kränkande. Det ÄR inget fel, men som sagt det skulle mitt psyke inte pallat. Jag va bara så glad att det inte va jag. För jag hade ju flera dm kvar på min tamp.

Vi har ju varit i Moseldalen i Tyskland o varit på vinprovning också. Min förhoppning va att Johan som vi va o hälsade på skulle lära mig dricka vin. Jag trodde han hade ett magiskt litet spö som han skulle vifta med så jag bar heeelt plötsligt tyckte vin va gott. Men, nej!! Så blev det inte riktigt. Men jag har ändå lärt mig lite tips o så. Så jag har ännu inte riktigt gett upp hoppet. Men vi gick där o småsmuttade lite o jag kände av det i huvudet direkt. Snacka om o va känslig för alkohol. Undra vad som skulle hända om jag hällde i mig de mängder som jag hade i mig på fest för ca 15 år sen. Hahaha, då skulle jag ligga på akuten o magpumpas!! OM jag inte va döende. På riktigt. Herreguuud va aprak jag skulle va. Om jag känner av en halv dl på det sättet. Låt mig säga att jag drack drygt½ dl förr i tiden på den gamla goda tiden.

Jag kan dricka lite coca-cola nu iaf. Jättegott!!!!! Jag klarar kolsyra mellan måltiderna. Men jag rör bort en del av kolsyran så går det bättre. Jag provade lite öl också o det gick ganska bra. Jag insåg att jag gillar öl bättre än vin iaf. Jag har aldrig gillat det heller förrut. Jag har ju älskat alla "kärringdrinkar". Ju sötare desto bättre. Strawberrydaquairy är min absoluta favorit. Men egentligen, varför sträva efter att hitta alkohol jag gillar? Nyttigt, nja inte direkt va! Jag gillar inte kaffe heller, men skulle vilja. Men varför? Nyttigt? Nej inte det heller. Men man blir ju så utanför. -"jag kan ta lite saft tack"!!! Hur kul e det!!


Semestern har varit bra i det stora hela. Vi hade ju lite dåligt väder men det är vi vana med på våra semetrar. Det har varit skönt att omma iväge lite med familjen. Shoppat massor med kläder. Aldeles för mycket, men va ska en göra när det är REA!!! OCH att man kommer i grejerna. Kläderna ser så ledsna ut när jag försöker hänga tillbaka dom igen. Då måste jag ju köpa hem dom. Sen när vi är hemma är dom jätteglada. Mycket bra. Men jag måste bygga om garderoben nu. Det börjar bli för trångt.
Jag hittade nåt nytt gott snabbt o enkelt i Tyskland som va mumsigt o aldeles lagom för små magsäckar. Korv med currysås. Det va som små korvmojar som vi har på stan här. Men ist för korv m bröd så va det detta smaskiga, En korv skuren i bitar med currysås. Låter äcklig men det va jättegott. Alla åt o smackade av det. Så vi köpte det flera ggr.



Idag är en lyckodag.
Jag har varit gift i exakt 3 år!! Även om vi varit ihop 12,5 år. Men 080808 va en fantastisk dag som jag gärna gör om igen. Tack mitt hjärta för att du gör mitt liv underbart. Min man firar med att börja sitt nya jobb idag. Jag har en liten överaskning till honom när han kommer hem sen....

1 kommentar:

  1. Åhh va härligt ni haft det!! Jag har testat vin på semestern och det gick jätte bra, fick tyvärr mersmak så jag får vara försiktig ;) Va spännande med ditt nya jobb.. Ditt liv har verkligen förändrats det här året och du verkar må bra :)) Kram Linda

    SvaraRadera