måndag 15 augusti 2011

15 Augusti 2011

Här sitter jag mitt i vardagen igen....

.... och undrar var sommaren tog vägen?
Dottern är på fritids första dagen igen. Jag sitter o redigerar bilder o palnera höstens fotograferingar o allt därtill. Scheman mm. Jag hinner inte jobba känner jag. Det finns annat jag skulle vilja göra. Eller iaf inte allt pappersgöra. Det klarar jag mig glatt utan känner jag. Om det bara vore fotograferingar så vore det bra. Men allt annat tjafs....
Just nu känner jag mig lätt förvirrad. Vilken ände börjar man tro!


Det gick bra att jobba första dagarna med våran nya tjej eller dagmmama som jag fått som titel nu! Kväll o helgmamma är det ju på rikt. Det kommer bli bra det här bara vi lär känna varandra ordentligt. i morrn ska hon somna här första gången. Det kommer bli bra när man kommer in i vardaglunken igen. Lite struligt nu med allt runt i kring eftersom det varit sommarlov o förberedelser för diverse saker.
Vi ska stuva runt lite här hemma så hon får egna krokar, lådor mm här. Det blir ju hennes hem också på ett sätt. Jag vill ju att hon ska känna sig välkommen o hemma här. Ska fixa liten säng eller så till henne också.

Vi va ju i Växjö i helgen i firade min mans mormor som fyllde 90 år. Så det känns som jag åkt bil hela helgen. Vi har en sån duktig 7åring som inte klagar nåt. Det måste ju varit världens tråkigaste helg för henne. Åka bil, sitta på finmiddag, åka mer bil. Hur kul kan det va!! 100 mil är inte så skoj.Men det är ju mysigt att träffa släkten ifs.
Det som är jobbigt med OP en sån här gång är att Scandic har ju så god frukostbuffé. Jag skulle vilja äta mer. Det blir lite jobbigt när man inte kan bunkra mat som alla andra. Man kommer ur fas på nåt sätt. Det är pinsamt att fråga om mat hos någon man inte känner sig hemma hos. Så det blev lite knasigt för min del. Men den här herrgården vi va på va underbara. jag fick två halva förrätter att äta ist för en vanlig o en hel middag. Då syns det ju inte att man inte äter lika mycket som alla andra. Jag fick också 2 talrikar att smutsa ner. Lite lättare när man har barn kanske. Då de delade på en middag o la på två talrikar. Känns bara dumt att slänga så mycket mat.... Men det va ju inte jag som betalade den här gången ;-)
Det kändes även bra att få kännsa sig fin igen. Kul att klä upp sig igen. Så nu åkte min dyra svarta klänning på igen. Men den börjar blli för stor. Ska kolla om den går att sy in. Gillar den så himla mycket juh.


Jag  är förkyld nu. Det har jag inte varit på länge. Måste det bli nu när jag har så himla mycket att göra.... Jaja, det går väl över snart hoppas jag. Jag har tappat matlusten lite Men magen o kroppen vill ha sitt. Eftersom det inte finns så mycket buffert nu så är det väl bara att äta iaf då. Fryser som en tok också. Hösten knackar på dörren här. Då vill man ju ändå bara krypa ner under en filt o glo på en film. Kanske skulle göra det o jobba i kväll ist.... Fördelen med att vara egen företagare. Eller så tar jag tag i o fixar för våran "nya" tjej så hon har sitt krypin i morrn när hon kommer.

Ha de gott mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar